Κοινωνία

Ευθύνες του ΥΕΝ για την υποβάθμιση των ΑΕΝ

204views

ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΥΕΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΑΕΝ

Η ιστορία έχει ως εξής. 

Επί υπουργού Ε.Ν. Γιάννη Πλακιωτάκη, τον Απρίλιο του 2020, ανατέθηκε στο Ευγενίδειο Ιδρυμα -έναν ιδιωτικό φορέα, ο οποίος έχει ιδρυθεί από εφοπλιστή το 1956, να εκπονήσει μελέτη για τη Στρατηγική Διαμόρφωσης Νέου Θεσμικού Πλαισίου της Ναυτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Οι φοιτητές / φοιτήτριες που φοιτούν σε όλα τα ανώτερα έκπαιδευτικά ίδρύματα, μέσω πανελληνίων έξετάσεων, κατατάσονται σέ βαθμίδα 6.

Οι καθήμενοι στις καρέκλες του Ευγενειδίου ιδρύματος απεφάσισαν να κατατάταξουν τα πτυχία των αξιωματικών του ΕΝ και των σπουδαστών των ακαδημιών του ΕΝ σε βαθμίδα 5, μην λαμβάνοντας ύπ΄ όψιν ότι έχουν είσαχθή σ΄αύτές μέσω πανελληνίων έξετάσεων. Αύτό ίσοδυναμεί με ύποβάθμιση και τούς στερεί πολλά έκπαιδευτικά προνόμια, λ.χ τα μεταπτυχιακά κ.α. Αύτό δεν θα ίσχύει μόνο για περίοδο που θα φοιτούν στις Ακαδημίες, άλλά ή ύποβάθμιση θα ίσχύει έως και την άπόκτηση τού διπλώματος τού Πλοιάρχου (για τους Αξιωματικούς Γέφυρας / Καταστρώματος) ή του Πρώτου Μηχανικού (για τους Αξιωματικούς Μηχανής). Τότε θα ανέβουν στην βαθμίδα 6, αν και τίς γνώσεις τίς άπέκτησαν σαν ύποβαθμισμένοι κατά την διάρκεια φοίτησης στη ακαδημία και κατά την διάρκεια υπηρεσίας στην γέφυρα και στην μηχανή για την απόκτηση των διπλωμάτων (Ανθυποπλοιάρχου / Γ’ Μηχανικού και Υποπλοιάρχου / Β’ Μηχανικού).

Πάλι καλά πού δεν υποβίβασαν τις σχολές αυτές στην βαθμίδα νηπιαγωγείου καί δεν τους άλλαξαν και το όνομα.

Να σημειωθεί ότι, όπως καταγγέλλουν οι καθηγητές των ΑΕΝ, αποκλείστηκαν από την κατάθεση προτάσεων και ουδέποτε προσκλήθηκαν θεσμικά σε διάλογο για τη διαμόρφωση του νέου θεσμικού πλαισίου, παρ’ ότι στο κείμενο αναφέρεται πως έγιναν «πολύωρες συζητήσεις με το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΑΕΝ».

Η ΠΝΟ δε επισημαίνει προς πάσα κατεύθυνση, ότι στις συζητήσεις που αφορούν τη Ναυτική Εκπαίδευση δεν νοείται να απουσιάζει η ομοσπονδία, η οποία έχει και θέσεις και προτάσεις που ανταποκρίνονται στις διεθνείς αλματώδεις τεχνολογικές εξελίξεις και απαιτήσεις που διαμορφώνονται από τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις της ναυτιλίας (απανθρακοποίηση, δίκαιη μετάβαση κ.λπ.) και ως εκ τούτου πρέπει να έχει τη θέση του βασικού συνομιλητή και διαμορφωτή των όποιων αλλαγών, αναφορικά με τη Ναυτική Εκπαίδευση.

Ρωτά λοιπόν ο Σύλλογός μας τους σοφούς του Ευγενιδείου ιδρύματος και τον αρμόδιο υπουργό, που τον απολαύσαμε στην βουλή πριν λίγες μέρες που  δήλωνε ότι πρώτη προτεραιότητα για το υπουργείο αποτελεί «η ανάγκη δραστικής αναβάθμισης του τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης» και να ανακοινώνει ότι το 2024 θα ανακηρυχτεί σε «Έτος Ναυτικής Εκπαίδευσης». Ωστόσο η «μετάφραση» αυτών των διακηρύξεων και των προωθούμενων αλλαγών δείχνει υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος του ιδιωτικού τομέα. Ο,τι ακριβώς συμβαίνει, δηλαδή, συνο λικά με την εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Ποιός είναι τελικά ο σκοπός σας; Αν είναι ο αφελληνισμός της εμπορικής ναυτιλίας, αύτό ήδη το έχετε καταφέρει. Άπό 150.000 χιλάδες Ναυτικά Φυλλάδια πρίν άπό 40 χρόνια και δεκάδες χιλιάδες άξιωματικούς Γεφυρας και Μηχανής, έχουν άπομείνει γύρω στις 20.000 χιλιάδες φυλλάδια και τεράστια έλλειψη άξιωματικών. Δεν χρειαζόσαστε πλέον έλληνες αξιωματικούς; Δώστε μας μια απάντηση, εσείς που έχετε πτυχία προσόντων από βαθμίδα 6 έως και 8!!!!

Η ΠΝΟ υποστηρίζει ότι με τις προωθούμενες προτάσεις δήθεν περί αναβάθμισης της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης υποβαθμίζονται ευθέως όχι μόνο οι ΑΕΝ αλλά και τα ΚΕΣΕΝ (Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού) που αποτελούν επί της ουσίας τις μεταπτυχιακές σπουδές των Ελλήνων ναυτικών, ενώ παράλληλα η λειτουργία της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και η μισθοδοσία των ναυτοδιδασκάλων ύποβαθμίζεται, με αποτέλεσμα «οι συνάδελφοί μας να οδηγούνται στα κοράκια της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης».έγκαταλείποντας την Δημόσια Έκπαίδευση.

Το έγχείρημα τού Ύπουργείου το όποίο έρχεται, πάντα άργά και πάντα με λάθος τρόπο και το όποίο άπό χρόνια έχει βγάλει άπό το λεξιλόγιο του την φράση «ποντοπόπος Έλληνική ναυτιλία», μάς δίνει το δικαίωμα να κάνουμε δεύτερες σκέψεις, όπως:

α) Ότι θέλει να προβεί σέ κατηγοριοποίηση σχολών με σκοπό να κλείσει κάποιες από αυτές.

β) Ότι θα παραδόσει την Ναυτική έκπαίδευση σε ίδιώτες, ήδη έχει δώσει άδειες και ύπάρχουν σχολές πού χορηγούν πτυχία, είτε για την Κύπρο ή για την Φιλανδία και ότι άλλο, οί όποίες είναι έπιπέδου 6. Μετά την άπόκτηση τού πτυχίου, από κάποια τέτοια σχολή, μπορεί ο κάτοχός του να το μετατρέψει σέ Έλληνικό.

Έτσι και ο Σύλλογος των Ναυτικών στην Κεφαλλονιά «Νίκος Καββαδίας», με αφορμή την επιστολή διαμαρτυρία των σπουδαστών/ σπουδαστριών της ΑΕΝ Ιονίων νήσων προς τον Γενικό γραμματέα ναυτιλίας και λιμένων (19/12/2023) στηρίζει τις κινητοποιήσεις των σπουδαστών των ακαδημιών του ΕΝ και στέκεται αρωγός και συνοδοιπόρος

ΖΗΤΟΥΜΕ:

Καμία υποβάθμιση των τίτλων σπουδών των Α.Ε.Ν., ΟΧΙ στην υποβάθμιση των τίτλων των αποφοίτων, που εισέρχονται με Πανελλήνιες εξετάσεις, στο επίπεδο πέντε του εθνικού πλαισίου προσόντων. Πάγια και αδιαπραγμάτευτη θέση πρέπει να είναι οι απόφοιτοι των Α.Ε.Ν. να εντάσσονται στο επίπεδο έξι του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

 

Για το Δ.Σ. Του Συλλόγου Ναυτικών “Νίκος Καββαδίας”
Σπ. Τζάκης – Γραμματέας.
 


*Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου, χωρίς την προηγούμενη άδεια των «Συντελεστών» του portoni.gr.