Εικαστικά: “Απεικόνιση” στην GALLERY ERSI στο Κολωνάκι-Αναφορά φόρος τιμής στην έκθεση του Μίμη Πλέσσα και της κόρης του Ελεάνας
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: “ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ” ΣΤΗΝ GALLERY ERSI
ΑΝΑΦΟΡΑ -ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΟΥ ΕΛΕΑΝΑΣ
Της Μαριλένας Φωκά (ΜΑ), κριτικού τέχνης & λογοτεχνίας
Με αφορμή το λυπηρό γεγονός του θανάτου του κορυφαίου μουσουργού Μίμη Πλέσσα ( 1924-2024) θα κάνω μια αναδρομή στην πρώτη του έκθεση που είχε λάβει χώρα το 2015 στην GALLERY ERSI στο Κολωνάκι με τον τίτλο “Απεικόνιση”. Η εν λόγω έκθεση περιλάμβανε κυρίως θαλασσογραφίες, με τα καράβια να είναι το κύριο στοιχείο των συνθέσεών του, ενώ φιλοξένησε και έργα της κόρης του Ελεάνας Πλέσσα. Για τον σπουδαίο δημιουργό, Δρα Χημείας και μουσικοσυνθέτη ο Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών και Ακαδημαϊκός Χρύσανθος Α. Χρήστου ανέφερε για την “Πλαστικοζωγραφική” του : “Όταν ένας μουσικός ασχολείται με την ζωγραφική καλύτερα την πλαστικοζωγραφική τότε η εργασία του αυτή έχει για τον μελετητή ιδιαίτερη σημασία. Και όχι για τίποτε άλλο όσο γιατί δίνει την δυνατότητα για ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και περισσότερο νέες σκέψεις για την καλλιτεχνική δημιουργία. Αυτό που κάνει μεγαλύτερη εντύπωση στο έργο του νέου αυτού καλλιτέχνη, που μέσα από τις ακουστικές αξίες που έχει καλλιεργήσει περνά τώρα και στις οπτικές, είναι μέσα από τη θεματογραφία του, η λιτότητα και η εσωτερικότητα της εκφραστικής του γλώσσας…Σε όλες ουσιαστικά τις προσπάθειες κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ότι καθοριστικό χαρακτηριστικό του μορφοπλαστικού του λεξιλογίου είναι η απλότητα, η λιτότητα και η μόνιμη εκφραστική αλήθεια” .
Ο ίδιος ο Μίμης Πλέσσας άφησε σαν πνευματική παρακαταθήκη συμβολικά και αλληγορικά δυο λόγια στο έντυπο της έκθεσης, “Την ονειρεμένη πόλη των καλλιτεχνών που με αγάπη ίδρυσα, υπεράσπισα και εξακολουθώ να την φροντίζω, δοκίμασαν επανειλημμένα να μου την κάψουν. Κάθε δύο χρόνια, ανάλογα με την ένταση των ανέμων οι ίδιοι ιταμοί συμφεροντολόγοι ξεκινούσαν με την φωτιά. Μάζευα τα αποκαΐδια και τα έκανα καράβια για να μπορώ να ταξιδεύω με το νου. Η αληθινή μου βάσανος ήταν όταν έπρεπε να συνηθίζω τον ηχητικό περίγυρο που ήταν διαφορετικός μιας και καταστρεφόταν το πυκνό δάσος που μας προστάτευε. Αρνήθηκα ενδιαφέρουσες προτάσεις να εκτεθούν οι πίνακές μου στην Αμερική και στην Ευρώπη. Όμως, η στενή μου σχέση και συνεργασία με τον Δημήτρη Κωστόπουλο (Total Art, συμπαντική τέχνη) και η επιμονή του να εκθέσουμε τα έργα μου με έπεισαν. Η συνέχεια στην Γκαλερύ Έρση από τις 12 Μαρτίου 2015. Μίμης Πλέσσας. Υ.Γ. Ένα μεγάλο ευχαριστώ, στους σπουδαίους και αγαπημένους φίλους που υποστηρίζουν το τόλμημά μας αυτό.”
Στις φωτογραφίες βλέπουμε το έργο του Πλέσσα με το κείμενο στον κατάλογο “ Με ένα τέτοιο καράβι ταξιδεύω το όνειρό μου και μόλις το φτάσω σαλπάρω για το επόμενο”. Στην δεύτερη φωτογραφία υπάρχει η ιδιόχειρη αφιέρωση που μου έκανε την μέρα των εγκαινίων, ενώ στην τρίτη είμαστε με τον Μίμη Πλέσσα και την εξαιρετική σοπράνο Άννα Μορφίδου με την οποία συνεργάστηκε στο CD της με τίτλο “ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ & ΑΝΝΑ ΜΟΡΦΙΔΟΥ – ΣΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΟΨΗ (MIMIS PLESSAS feat. ANNA MORFIDOU – STOU FEGGARIOU TIN ALLI OPSI)” που κυκλοφορεί από την World Records και η οποία ανέφερε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, “Υπάρχουν στιγμές εξαιρετικά δύσκολες που ο πόνος σε χτυπά στην καρδιά..στο ίδιο σημείο, στο ίδιο δωμάτιο του πατρικού μου σπιτιού που με ειδοποίησαν ότι πέθανε ο πατέρας μου, ακριβώς στο ίδιο, ξημερώματα έμαθα ότι ο πνευματικός μου πατέρας, ο τεράστιος αυτός παγκόσμιος καλλιτέχνης, ο αριστουργηματικός συνθέτης, δεξιοτέχνης του πιάνου που πορεύτηκε με γνώμονα την αγάπη στην Μουσική και την βαθιά καλλιέργεια του Νου του, μέσα από την Ελληνική Φιλοσοφία, τις Τέχνες και την Επιστήμη “έφυγε” από την ζωή!”
Μούσα του Μίμη Πλέσσα υπήρξε η επί πολλά χρόνια σύζυγός και φύλακας άγγελός του Λουκίλα Καρρέρ-Πλέσσα. Στην έκθεση “Απεικόνηση” κύριοι χορηγοί επικοινωνίας υπήρξαν ο Αlpha 989, o 100,3 δίεση, η Ζούγκλα , το monopoli.gr, το Life, gr και ο Artic.
(ΠΗΓΕΣ: Κατάλογος Γκαλερύ Έρση, Facebook, αρχείο Μ.Φωκά)
*Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου, χωρίς την προηγούμενη άδεια των «Συντελεστών» του portoni.gr.