Πολιτική

Αερολέσχες Ζακύνθου και Κέρκυρας. Αναξιοποίητες και παραγκωνισμένες

24views

Αερολέσχες Ζακύνθου και Κέρκυρας. Αναξιοποίητες και παραγκωνισμένες.

Προς κ. Περιφερειάρχη

Τα Ιόνια νησιά έχουν την ΄΄τύχη΄΄ να διαθέτουν αερολέσχες τόσο στη Ζάκυνθο όσο και στην Κέρκυρα. Πρόκειται για νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, εθελοντικά σωματεία τα οποία είναι και μέλη της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας με δραστηριότητες τόσο στα αθλήματα της Γενικής Αεροπορίας όσο και των Ελικοπτέρων.

Παράλληλα, είναι και ενταγμένες στο μητρώο εθελοντικών οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας και ειδικότερα στον τομέα της δασοπροστασίας (επιτήρηση δασικών οικοσυστημάτων κατά την αντιπυρική περίοδο) καθώς και σε αυτόν της έρευνας και διάσωσης.

Συγκεκριμένα, η αερολέσχη Ζακύνθου (η οποία και απαριθμεί περί τα 250 μέλη) επανεντάχθηκε πρόσφατα στο νέο επικαιροποιημένο μητρώο εθελοντικών οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας στο οποίο έχουν ενταχθεί μόνο τρεις αερολέσχες από όλη την Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία Ζακύνθου είχε παλιότερα αποστείλει έγγραφο προς τις αρμόδιες αρχές με το οποίο εξηγούσε την αναγκαιότητα πραγματοποίησης εναέριας επιτήρησης του ορεινού όγκου του νησιού από την αερολέσχη, καταθέτοντας μάλιστα και τον καταλληλότερο τεχνικά τρόπο για την επίτευξη του σκοπού αυτού. Κάτι πολύ σημαντικό για το πλέον πυρόπληκτο τα τελευταία χρόνια νησί του Ιονίου.

Από το 2017 και μετά, όπου η διαχείριση των αεροδρομίων της Ζακύνθου, της Κέρκυρας όπως και πολλών άλλων παραχωρήθηκε στη FRAPORT, ξεκίνησε ένας αγώνας επιβίωσης για τις αερολέσχες μετά και από μια μεθοδευμένη προσπάθεια από τη πλευρά της για την απομάκρυνσή τους.

Κάτι που τελικά πραγματοποιήθηκε, παρόλες τις ενέργειες από την πλευρά των αερολεσχών για αποτροπή του, ακολουθώντας τόσο τη νόμιμη οδό όσο και την συνεχή έγγραφη ενημέρωση για την εξέλιξη αυτή των τοπικών αρχών και της εκάστοτε κυβέρνησης.

Αποτέλεσμα αυτού είναι η Αερολέσχη Ζακύνθου να προσπαθεί να συνεχίζει τη λειτουργία της σε ιδιόκτητο πεδίο αποπροσγειώσεων ελικοπτέρων με ένα ελαφρύ μισθωμένο ελικόπτερο για δυο με τρεις μήνες το χρόνο, και η Αερολέσχη Κέρκυρας ουσιαστικά να μένει προς το παρόν ανενεργή. Σημειώνεται ότι τα έξοδα του μισθωμένου ελικοπτέρου καλύπτονται από τις συνδρομές των μελών της αερολέσχης προκειμένου αυτή να συμβάλλει στην προστασία της Ζακύνθου σύμφωνα με τους σκοπούς για τους οποίους έχει πιστοποιηθεί.

ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ ο Περιφερειάρχης:

  • Προτίθεται να πιέσει από κοινού με την ΕΛ.Α.Ο. την κυβέρνηση για αλλαγή στάσης της FRAPORT προς όλες τις αερολέσχες των Ιονίων Νήσων;
  • Έχει τη δυνατότητα και την πρόθεση παράλληλα η Περιφέρεια να διεκδικήσει ευρωπαϊκά προγράμματα ώστε να εξοπλιστούν οι αερολέσχες με υποδομές και μέσα;
  • Θεωρεί σημαντική τη συμβολή της αερολέσχης  Ζακύνθου στον τομέα δασοπροστασίας και απεγκλωβισμού σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης λόγω και της μεγάλης ανάπτυξης σε τουριστικά καταλύματα στον ορεινό όγκο της Ζακύνθου, όπου σε πολλές περιπτώσεις η πρόσβαση σε αυτές είναι δύσκολη και δεν υπάρχουν δρόμοι διαφυγής;

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της ΑΝΑΣΑ:

Θεόδωρος Γαλιατσάτος

Αλέξανδρος Μιχαλάς

Διονύσιος Γιακουμέλος

 


*Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου, χωρίς την προηγούμενη άδεια των «Συντελεστών» του portoni.gr.