Σχόλιο του Γιώργου Τσακαρισιάνου για το “κυκλοφοριακό” του Αργοστολίου
Με αφορμή το πρόσφατο δημοσίευμα του κ. Γερ. Βασιλάτου για το “κυκλοφοριακό” στο Αργοστόλι και τις ενδιαφέρουσες προτάσεις που καταθέτει στον δημόσιο διάλογο, θα ήθελα να διατυπώσω ένα σύντομο σχόλιο και συμπληρωματικά να εκθέσω και εγώ μερικές σκέψεις-προτάσεις, οι οποίες έχουν επίσης κατατεθεί στην πλατφόρμα της δημόσιας διαβούλευσης “Μελέτη Κυκλοφοριακού” του Δήμου Αργοστολίου.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΛΕΩΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ
ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ – ΣΧΟΛΙΟ
Γιώργος Τσακαρισιάνος 26.01.22
Στρατηγικού χαρακτήρα παρεμβάσεις: μέσο-μακροπρόθεσμα έργα αποσυμφόρησης από κυκλοφοριακές ροές, που δεν έχουν προορισμό το Αργοστόλι, αλλά διέρχονται υποχρεωτικά από το κέντρο ή/και τα όρια της πόλης λόγω έλλειψης εναλλακτικών διαδρομών.
- Οδική σύνδεση αεροδρομίου (Μηνιές) με τον οδικό άξονα Κρανιάς. Δεν υπάρχει πρόσφατη ενημέρωση για την εξέλιξη (πρόοδο;;;) ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου με πολλαπλά αποτελέσματα, που έχει συζητηθεί (έχει δρομολογηθεί;;;) και επείγει να υλοποιηθεί για λόγους που αφορούν όχι μόνο το κυκλοφοριακό της πόλης, αλλά και τις τουριστικές ροές προς προορισμούς εκτός Αργοστολίου.
- Οδική σύνδεση (κατ’ επέκταση/προέκταση του προηγούμενου) Κρανιάς με χωριό Ραζάτα δια μέσου της πεδιάδας. Μπορεί να αξιοποιηθεί η υπάρχουσα χάραξη αγροτικών δρόμων και ενδεχομένως να σχεδιαστεί νέος κυκλικός κόμβος.
(α) Επιταχύνεται και διευκολύνεται η πρόσβαση στον οδικό άξονα Αργοστολίου – Σάμης παρακάμπτοντας τον “γύρο του Κουτάβου”.
(β) Μειώνεται σε σημαντικό βαθμό η κίνηση και η καθυστέρηση (κυκλοφοριακή συμφόρηση) στον “μύλο του Πετρία”, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
(γ) Εξασφαλίζεται μία ακόμη δυνατότητα σύνδεσης με τον δρόμο προς Φάλαρη (και Β. Κεφαλονιά) μέσω Φαρακλάτων-Δειλινάτων (Αεροδρόμιο – Κρανιά – Ραζάτα – Φάλαρη).
(δ) Διευκολύνεται η πρόσβαση στο Αργοστόλι.
- Επέκταση της ΒΙΠΕ και μεταφορά επαγγελματικών δραστηριοτήτων (π.χ. βιοτεχνικών, logistics) εκτός πόλης (η ΒΙΠΕ έχει υπάρξει μια από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις για την πόλη μας κατά τις τελευταίες δεκαετίες, με ευεργετικά αποτελέσματα για την πόλη και τους επαγγελματίες).
- Αναβάθμιση του βασικού οδικού άξονα της Κρανιάς (!!!).
- Δημιουργία αποκεντρωμένων (όχι μεγάλων) χώρων στάθμευσης λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη “μελέτη κυκλοφοριακού”. Οι “ωραίες ιδέες” (π.χ. μεγάλος χώρος στάθμευσης στο παλιό Παιδικό Νοσοκομείο) μπορεί και να οξύνουν αντί να επιλύουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης (π.χ. συγκέντρωση/ένταση κυκλοφοριακών ροών από και προς ένα ορισμένο κεντρικό σημείο/Πλατεία).
*Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου, χωρίς την προηγούμενη άδεια των «Συντελεστών» του portoni.gr.