Πολιτική

Σχετικά με το πρόβλημα μετακίνησης των εργαζομένων στα έργα για μνημεία της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης που πραγματοποιούνται με την επίβλεψη του ΥΠΠΟΑ

14views

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού

 

Θέμα: Σχετικά με το πρόβλημα μετακίνησης των εργαζομένων στα έργα για μνημεία της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης που πραγματοποιούνται με την επίβλεψη του ΥΠΠΟΑ.

Στην περιοχή Κεφαλονιάς – Ιθάκης, εκτελούνται ήδη αλλά και προετοιμάζονται έργα συνολικού ύψους 7.900.707.59 ευρώ, που αφορούν σε μνημεία της περιοχής, υπό την επίβλεψη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και συγκεκριμένα:

  • Επισκευή και δημιουργία της Αρχαιολογικής Συλλογής Σάμης και έκθεση ψηφιδωτών με φορέα υλοποίησης την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κεφαλονιάς, προϋπολογισμού ύψους 1.523.417,14 ευρώ (εγκαινιάστηκε τον περασμένο Αύγουστο).
  • Στερέωση και Αποκατάσταση του Ιερού Ναού Αγίας Μαρίνας Σουλλάρων Κεφαλονιάς με φορέα υλοποίησης το ΥΠΠΟΑ , προϋπολογισμού ύψους 388.775,76 ευρώ (έχει γίνει ήδη ερώτηση με αρ. Πρωτ. 3064 από το ΚΚΕ για την κωλυσιέργεια των εργασιών).
  • Βελτίωση μουσειακών υποδομών και συντήρηση τοιχογραφιών μεταβυζαντινών ναών της Ιθάκης με φορέα υλοποίησης την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κεφαλονιάς, προϋπολογισμού ύψους 442.678,60 ευρώ .
  • Αποκατάσταση του καθολικού και του παρεκκλησίου του Αγίου Νικολάου της Ιεράς Μονής Αγίων Φανέντων Σάμης Κεφαλονιάς με φορέα υλοποίησης το ΥΠΠΟΑ, προϋπολογισμού ύψους 843.200 ευρώ .
  • Αποκατάσταση του καθολικού της παλαιάς Μονής Σισίων Κεφαλονιάς με φορέα υλοποίησης το ΥΠΠΟΑ , προϋπολογισμού ύψους 942.400 ευρώ .
  • Ανάδειξη – Ανάπλαση ταφικού περιβόλου στο Φισκάρδο Κεφαλονιάς με φορέα υλοποίησης την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κεφαλονιάς, προϋπολογισμού ύψους 484.000 ευρώ (σε εξέλιξη από τον περασμένο Σεπτέμβριο , έργο ΕΣΠΑ χρηματοδοτούμενο από την Περιφέρεια Ιονίων νήσων)
  • Ανάδειξη – Ανάπλαση του Ρωμαϊκού Βαλανείου Κρηναίου οικοδομήματος και οικοδομικών λειψάνων στη θέση Λουτρό Σάμης Κεφαλονιάς με φορέα υλοποίησης την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κεφαλονιάς , προϋπολογισμού ύψους 1.358.000 ευρώ (σε εξέλιξη από τον περασμένο Απρίλιο , έργο ΕΣΠΑ χρηματοδοτούμενο από την Περιφέρεια Ιονίων νήσων)
  • Προστασία και Ανάδειξη της Ρωμαϊκής έπαυλης στην Αγία Ευφημία Κεφαλονιάς με φορέα υλοποίησης την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κεφαλονιάς, προϋπολογισμού ύψους 327.800 ευρώ (σε εξέλιξη από τον περασμένο Ιούνιο , έργο ΕΣΠΑ χρηματοδοτούμενο από την Περιφέρεια Ιονίων νήσων)
  • Στερέωση, Προστασία και Ανάδειξη του θολωτού τάφου στα Τζανάτα Πόρου Κεφαλονιάς με φορέα υλοποίησης το ΥΠΠΟΑ – Διεύθυνση Αναστηλώσεων Αρχαίων Μνημείων, προϋπολογισμού 843.200 ευρώ (αναμένεται να ξεκινήσει)

 

Το προσωπικό ΙΔΟΧ που απασχολείται στα έργα σε Φισκάρδο, Σάμη και Αγία Ευφημία και κυρίως οι ειδικότητες των αρχαιολόγων και των εργατοτεχνιτών που εργάζονται στο πεδίο έχουν επωμιστεί το κόστος μετάβασης στην εργασία τους, το οποίο έχει καταστεί δυσβάσταχτο λόγω των μεγάλων και δύσκολων διαδρομών από την έδρα της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κεφαλονιάς και Ιθάκης που βρίσκεται στην πρωτεύουσα του νομού το Αργοστόλι. Επιπρόσθετα, το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο λόγω:

  • Της τρομακτικής αύξησης της τιμής της βενζίνης που στην Κεφαλονιά έχει αγγίξει ήδη τα 2 ευρώ το λίτρο, ενώ όταν ξεκίνησαν πέρυσι τα έργα κυμαινόταν στα 1,40 ευρώ το λίτρο.
  • Του γεγονότος ότι οι εργαζόμενοι πληρώνονται στην καλύτερη περίπτωση στις 26 του επόμενου μήνα ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις ιδίως στο έργο της Σάμης που έμειναν απλήρωτοι ως και 4 μήνες.
  • Της φθοράς των Ι.Χ. αυτοκινήτων τους καθώς: α) στο νησί δεν υπάρχει σταθερή και φθηνή συγκοινωνία (π.χ. το κόστος του ΚΤΕΛ στη διαδρομή Αργοστόλι- Σάμη είναι 8 ευρώ με επιστροφή τη στιγμή που το μέσο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών είναι 30 ευρώ) , λόγω της πανδημίας και της τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων δεν μπορούν σε ένα Ι.Χ. να επιβαίνουν πάνω από 3 άτομα με αποτέλεσμα να μοιράζεται δυσμενώς το κόστος των καυσίμων, το ρημαγμένο οδικό δίκτυο του νησιού που είναι ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, μεγεθύνει τις φθορές και την κατανάλωση των αυτοκινήτων και για κάποιους εργαζόμενους που κατοικούν εκτός Αργοστολίου (π.χ. Παλική ) οι προαναφερθείσες αποστάσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες.

 

Το πρόβλημα της μεταφοράς αφήνει παγερά αδιάφορη την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κεφαλονιάς και Ιθάκης που εφαρμόζει απαρέγκλιτα την πολιτική του ΥΠΠΟΑ για μείωση του εργατικού κόστους, ωστόσο δε φείδεται καθόλου χρήματος όταν πρόκειται να γίνουν αναθέσεις σε εργολάβους και κατασκευαστικά γραφεία. Μάλιστα, όταν οι εργαζόμενοι ζήτησαν από την υπηρεσία να διευκολύνει την κατάσταση, η Εφορεία Αρχαιοτήτων τους απάντησε ότι δεν είναι εφικτό γιατί δεν έχουν προϋπολογιστεί δαπάνες μεταφοράς προσωπικού και ακόμη μετέθεσε την ευθύνη στους εργαζόμενους αφού όπως ανέφερε  υπέγραψαν τη σύμβαση ενώ είχαν ενημερωθεί ότι η μεταφορά στο χώρο εργασίας  είναι δική τους υποχρέωση.

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση προκειμένου:

 

  • Να διατεθεί υπηρεσιακό όχημα μετακίνησης ή εναλλακτικά να μισθωθεί μέσο μεταφοράς με την πρόσληψη οδηγού, ώστε να μην επωμίζονται οι εργαζόμενοι το δυσβάσταχτο κόστος της μεταφοράς τους η οποία πρέπει να πραγματοποιείται με ασφάλεια από και προς την εργασία τους.

 

Οι Βουλευτές

 

Καραθανασόπουλος Νίκος

Παπαναστάσης Νίκος

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου, χωρίς την προηγούμενη άδεια των «Συντελεστών» του portoni.gr.