Πολιτική

Μια χούφτα οικονομικά συμφέροντα συνεπικουρούμενα από ΄΄πρόθυμους΄΄ παραγοντίσκους μπορούν να κόψουν την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στη μέση; Η περίπτωση του προβλήτα Βασιλικής

62views

Επερώτηση 100η

Μια χούφτα οικονομικά συμφέροντα συνεπικουρούμενα από ΄΄πρόθυμους΄΄ παραγοντίσκους μπορούν να κόψουν την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στη μέση; Η περίπτωση του προβλήτα Βασιλικής.

Προς κ. Περιφερειάρχη.

Η κατασκευή του τουριστικού αγκυροβολίου στην Βασιλική χρησιμοποιήθηκε ως ο λόγος για τον οποίο θα έπρεπε (προσωρινά) να διακοπεί η ακτοπλοϊκή γραμμή Βασιλική –Φισκάρδο διάρκειας περίπου 1 h και να μεταφερθεί  στο Νυδρί με την γραμμή Νυδρί –Φισκάρδο να διαρκεί διπλάσιο χρόνο.

Κατά την φάση ολοκλήρωσης του τουριστικού αγκυροβολίου ετέθη θέμα ότι τα ferry boats της γραμμής δεν θα ήταν σκόπιμο να χρησιμοποιούν την ράμπα πρόσδεσης μικρών κρουαζιερόπλοιων και επιβατικών–οχηματαγωγών εσωτερικά του αγκυροβολίου και ζητήθηκε η κατασκευή πρόσθετης εξωτερικής ράμπας πρόσδεσης η οποία μάλιστα μέσω του υπάρχοντος δρόμου θα οδηγούσε κατ’ ευθείαν εκτός του οικισμού της Βασιλικής τα οχήματα.

Ακόμη και η κατασκευή της εξωτερικής ράμπας ως έργο αντιμετώπισε «ειδική» συμπεριφορά με αποτέλεσμα εξαιρετική καθυστέρηση υλοποίησης.

Φέτος και ενώ όλα έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές και έχουν ικανοποιηθεί οι απαιτήσεις για την μη όχληση του οικισμού, επιχειρείται νέος κύκλος οργανωμένων αντιδράσεων που αποσκοπεί να ματαιώσει την επαναφορά της ακτοπλοϊκής γραμμής στην Βασιλική.

Επιστρατεύονται κάθε είδους επιχειρήματα παντελώς αστήρικτα και ανεδαφικά, κινητοποιούνται διάφοροι «παραγοντίσκοι» εμφανώς υποκινούμενοι από τα μεγαλοσυμφέροντα που πιστεύουν ότι είναι δίκαιο να εκμεταλλεύονται τον κόλπο της Βασιλικής αδιαφορώντας για το ευρύτερο συλλογικό συμφέρον της Λευκάδας και των Ιονίων Νήσων ως αναπτυξιακή και γεωγραφική οντότητα.

Τις τελευταίες ημέρες εμφανίστηκε και δημοσίευμα σε τοπικό μέσο που ούτε λίγο ούτε πολύ μας λέει ότι πρέπει να διακοπεί τελείως η σύνδεση Λευκάδας-Κεφαλονιάς (!), γιατί αυτό συμφέρει τους εκμεταλλευτές του κόλπου.

Δυστυχώς για αυτά τα οικονομικά συμφέροντα και τους παρατρεχάμενούς τους το συμφέρον της Βασιλικής, της Λευκάδας, είναι αποτυπωμένο στο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Ιονίων Νήσων, το οποίο προβλέπει και καθορίζει τον τρόπο ανάπτυξης της ΠΙΝ, για τον κατακόρυφο άξονα Βορρά-Νότου, την διασφάλιση της συνοχής της Περιφέρειας και τον ορισμό του λιμανιού της Βασιλικής ως «περιφερειακή θαλάσσια πύλη» μαζί με τα λιμάνια του Φισκάρδου, της Πεσσάδας και του Αγίου Νικολάου.

Επερωτάται η περιφερειάρχης:

  • Τι θα πράξετε για προστασία της συνοχής της ΠΙΝ και την υλοποίηση της προτεραιότητας για ανάπτυξη με οδηγό τον κατακόρυφο άξονα Βορρά-Νότου από την Κέρκυρα μέχρι την  Ζάκυνθο;
  • Τι μέτρα θα λάβετε για την ΑΜΕΣΗ ενεργοποίηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Βασιλική-Φισκάρδο;

Για την ΑΝΑΣΑ:

Θεόδωρος Γαλιατσάτος

περιφερειακός σύμβουλος

επικεφαλής ΑΝΑΣΑ

τ. περιφερειάρχης Ι.Ν.

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου, χωρίς την προηγούμενη άδεια των «Συντελεστών» του portoni.gr.