Οικονομία

Δρ. Γαβριήλ Μανωλάτος: Πως να γίνετε επιχειρηματίας

381views

ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ

Δρ ΓΑΒΡΙΗΛ ΜΑΝΩΛΑΤΟΣ

Καθηγητής Διεθνούς Οικονομίας και Ανάπτυξης

Η εργασία παρέχει σε πολλούς  ένα σημαντικό λόγο ύπαρξης. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι  επιθυμούν ενδιαφέρουσες, ασφαλείς και επικερδείς επαγγελματικές σταδιοδρομίες. Πολλοί, επίσης, αναζητούν μια θέση εργασίας που να  ανταμείβει τη σκληρή δουλειά με ταχεία προαγωγή ή να συμβάλει στην κοινωνική αναγνώριση. Για να βρει κανείς τη σωστή εργασία, πρέπει πρώτα να περάσει από διάφορες εμπειρίες. Σήμερα, όλο και λιγότεροι άνθρωποι αφιερώνουν το μεγαλύτερο μέρος της εργάσιμης ζωής τους απασχολούμενοι στο δημόσιο ή σε μία μεγάλη επιχείρηση, ενώ οι περισσότεροι στρέφονται στην αυτοαπασχόληση και την επιχειρηματικότητα, ώστε να επιτύχουν το σωστό συνδυασμό εργασίας και επιθυμητού τρόπου ζωής τους.

Οι επιχειρηματίες συχνά ακολουθούν το δικό τους ρυθμό. Πολλοί αποδεικνύεται ότι είναι ακατάλληλοι για μια συγκεκριμένη εργασία στην αρχή ακόμα της καριέρας τους και χάνουν αρκετές θέσεις εργασίας, επειδή δε λειτουργούν ομαδικά. Άλλοι εξισώνουν το συμβιβασμό με την αποτυχία και θα έκαναν τα πάντα για να γίνει κάτι με το δικό τους τρόπο. Άτομα με προσωπικότητα που συγκρούονται με μεγάλες εταιρείες, συχνά εκφράζουν την επιθυμία να είναι “αφεντικά του εαυτού τους”, αλλά λίγοι απ’ αυτούς που καταφέρνουν να πετυχαίνουν. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι τελικά το πετυχαίνουν  μόνο μετά από πολλές αποτυχίες. Το πόσο καταστροφική μπορεί να είναι μία χρεοκοπία είναι δύσκολο να περιγραφεί, ιδιαίτερα για τους επιχειρηματίες που διακινδυνεύουν τα όνειρά τους για επιτυχία. Πολλά είναι τα χαρακτηριστικά που φαίνεται να διαχωρίζουν τους πολύ επιτυχημένους επιχειρηματίες από τους περισσότερους μικροϊδιοκτήτες ή επικεφαλείς  κολοσσιαίων εταιρειών:

  1. Όραμα και συγχρονισμός. Οι επιχειρηματίες εντοπίζουν τις ευκαιρίες, όταν οι άλλοι το μόνο που βλέπουν είναι προβλήματα. Το μυστικό συχνά είναι να βρίσκεται κανείς στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή. Διαφορετικοί άνθρωποι ερμηνεύουν διαφορετικά τα ίδια σύνθετα γεγονότα. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες συνήθως οργανώνουν τις πληροφορίες, ώστε να φαίνονται προφανείς οι λύσεις. Οι λύσεις που θα παράσχουν μπορεί να βελτιώσουν την ποιότητα των υπαρχόντων αγαθών, να μειώσουν το κόστος παραγωγής, ή να αναπτύξουν νέα προϊόντα και να τα εισαγάγουν στην αγορά.
  2. Πειθώ και δράση. Οι επιχειρηματίες αναλαμβάνουν δράση, όταν αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα.
    Άλλοι, μπορεί να διαβλέπουν τις λύσεις, αλλά, επειδή φοβούνται να μη χάσουν την τακτική πληρωμή τους, δεν επιδιώκουν να εφαρμόσουν τις ιδέες τους. Οι επιχειρηματίες συνήθως διαθέτουν ισχυρό εγώ. Θέλουν να αφήνουν το στίγμα τους.
  3. Ρίσκο και αβεβαιότητα. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες συνήθως έχουν τόση πίστη στα σχέδιά τους, που είναι πρόθυμοι να διακινδυνεύσουν όλο το χρόνο και το κεφάλαιό τους (και, όπου αυτό είναι δυνατό, το χρόνο και το κεφάλαιο άλλων ανθρώπων), απορρίπτοντας την οικονομική εξασφάλιση που επιζητούν οι περισσότεροι.
  4. Εργασιομανία. Οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να εξασφαλίζουν υψηλό εισόδημα από μια εργασία που να τους αφήνει ελεύθερο το απόγευμα, τα Σαββατοκύριακα και την περίοδο των διακοπών τους. Η 40ωρη εργασία, από τις 9 μέχρι τις 5, δεν αποτελεί στόχο των περισσότερων επιτυχημένων επιχειρηματιών, ορισμένοι εκ των οποίων εργάζονται για 100 και πλέον ώρες την εβδομάδα για δεκαετίες.
  5. Χρήσεις των πόρων. Οι επιχειρηματίες επινοούν εναλλακτικές χρήσεις των πόρων και οργανώνοντας τους πόρους έτσι, ώστε να εξυπηρετούν τα οράματά τους, αλλάζουν τη ροή της ιστορίας.

Εάν αυτή η σύντομη αναφορά στην επιχειρηματικότητα δεν έχει καταπνίξει κάθε επιθυμία που μπορεί να είχατε να γίνετε επιχειρηματίας, τότε πρέπει να αναζητήσετε την ευκαιρία να παρέχετε αγαθά που οι άνθρωποι χρειάζονται και θέλουν. Να είστε πρόθυμοι να διακινδυνεύσετε και να εργαστείτε παρά πολύ σκληρά.

Μετά, προσευχηθείτε στη Θεά Τύχη να σας στείλει έναν επιχειρηματικό Άγγελο.

 

 

 


*Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου, χωρίς την προηγούμενη άδεια των «Συντελεστών» του portoni.gr.