Μέτρα προστασίας των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών

Θέμα: Μέτρα προστασίας των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων

Από την πρώτη μέρα έναρξης των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας του κορονoϊου COVID-19, ένας από τους κλάδους που επλήγησαν άμεσα ήταν αυτός των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων. Ιδιαίτερα έχει πληγεί, η μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών, αυτοαπασχολούμενων λεωφορειούχων, που εργάζονται και οι ίδιοι ως οδηγοί και το μοναδικό τους εισόδημα στηρίζεται στα 1-2 λεωφορεία που διαθέτουν.

Εδώ και εννέα μήνες, με την κατακόρυφη πτώση των εκδρομών, την κουτσουρεμένη θερινή τουριστική περίοδο όπου εξασφάλιζαν συνολικά ένα εισόδημα, αλλά και στη συνέχεια με τη νέα έξαρση της πανδημίας, η κατάσταση που δημιουργείται για τη συγκεκριμένη κατηγορία επαγγελματιών/αυτοαπασχολούμενων είναι απελπιστική.

Πρόκειται για έναν ασφυκτικό κλοιό γύρω από τους συγκεκριμένους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, που αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρά ζητήματα επιβίωσης, όπως αναφέρουν και συνδικαλιστικοί φορείς τους, ιδιαίτερα σε περιοχές και νομούς που από την αρχή ίσχυσαν περιοριστικά μέτρα ή και σήμερα συνεχίζονται πιο έντονα.

Μάλιστα, όπως τονίζεται από τους τελευταίους, τα όποια μέτρα έχουν παρθεί ως σήμερα από την πλευρά της Κυβέρνησης και των αρμόδιων Υπουργείων, δεν αφορούν τους αυτοαπασχολούμενους ιδιοκτήτες ελάχιστων λεωφορείων, αλλά μόνο τα μεγάλα γραφεία στην ιδιοκτησία των οποίων μπορεί να υπάρχουν δεκάδες ή και εκατοντάδες λεωφορεία, κάτι που διευκολύνει την καταστροφή και όχι την επιβίωση των βιοπαλαιστών λεωφορειούχων.

Έτσι, οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, παραμένουν ουσιαστικά ακάλυπτοι, από οποιοδήποτε μέτρα στήριξης την ίδια ώρα που οι υποχρεώσεις τους προς εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, ασφαλίσεις των οχημάτων τους, κοινωφελείς οργανισμούς συνεχώς αυξάνονται (χωρίς να υπολογίζονται και οι οικογενειακές τους υποχρεώσεις), ενώ οι δυσκολίες και για τους ίδιους μεγαλώνουν και συνεχίζονται.

Όπως τονίζεται και από τους συνδικαλιστικούς φορείς των συγκεκριμένων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, άμεσα απαιτούνται μέτρα ανακούφισής τους και για την αντιμετώπιση των συνεπειών και από την πανδημία, διαφορετικά θα οδηγηθούν στον αφανισμό.

Με βάση και τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί, αν προτίθενται να πάρουν μέτρα όπως:

1. Να δοθούν ουσιαστικές αποζημιώσεις για όσο διάστημα παραμένουν σε ακινησία τα λεωφορεία τους και δεν έχουν αντικείμενο, χωρίς όρους και προϋποθέσεις;

2. Να απαλλαγούν από τα τέλη κυκλοφορίας των λεωφορείων τους για το 2021, λόγω της ακινησίας των λεωφορείων τους για όλο το προηγούμενο διάστημα;

3. Να υπάρξει αφορολόγητο όριο με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια με ελάχιστο τα 12.000€ προσαυξημένο κατά 3.000€ για κάθε παιδί. Να μην πληρωθούν φόροι, τέλη επιτηδεύματος και λοιπές εισφορές, για το 2020.

4. Να δοθεί παράταση της προθεσμίας θέσεως σε ακινησία των τουριστικών λεωφορείων με την κατάθεση των πινακίδων και της Άδειας Κυκλοφορίας τουλάχιστον για ένα τρίμηνο, έως 31/01/2021, και εφόσον εξομαλυνθεί η κατάσταση στη χώρα μας λόγω και της πανδημίας covid-19.

5. Να δοθεί μικρή παράταση για το όριο ηλικίας απόσυρσης των τουριστικών λεωφορείων, όσων διαθέτουν 1-2 λεωφορεία, ή γενναία κρατική επιδότηση ή άτοκα δάνεια για όσους χρειάζονται να αλλάξουν τα οχήματά τους.

Οι Βουλευτές

Καραθανασόπουλος Νίκος

Μανωλάκου Διαμάντω

Στολτίδης Λεωνίδας

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις