Ι. Κονιτόπουλος: Η Κεφαλονιά σαν μέλος της Επτανησιακής Κληρονομιάς πρέπει να αγωνίζεται για τον Πολιτισμό μας

Συνέντευξη στην Αθανασία Μαρκάτου

Σήμερα σας παραθέτουμε το Β’ μέρος της πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσας συνέντευξης που μας παραχώρησε ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών Ιάκωβος Κονιτόπουλος συνοδευόμενος από τον μαέστρο της Γυναικείας Χορωδίας, Άγγελο Μουρελάτο ενόψει και της μεγάλης συναυλίας που θα πραγματοποιηθεί στο Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε, στην Αθήνα, την Πέμπτη 6 Απριλίου, στην οποία θα συμμετέχει μετά από πρόσκληση του ίδιου του κ. Κονιτόπουλου, η Γυναικεία Χορωδία της ΚΕΔΗΚΕ.

-Μιλήστε μας λίγο για το έργο που μελωποιήσατε με τον τίτλο “Θρήνος”, αυτό δηλαδή που θα παρουσιάσει η Γυναικεία Χορωδία στην συναυλία.

Ι. ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: Εγώ θα ήθελα να ευχαριστήσω καταρχήν και το Δήμο και τους ανθρώπους του Δήμου στηρίζουν μία τόσο σπουδαία προσπάθεια όπως είναι η Γυναικεία Χορωδία και θα τους ζητήσω να είναι κοντά και στον Άγγελο αλλά και σε αυτές τις κυρίες γιατί πραγματικά παράγουν έργο πολύ υψηλής ποιότητας. Και θα πρέπει να προσπαθήσουν μαζί τους να κάνουν να το καταλάβει ο κάθε Κεφαλονίτης και η κάθε Κεφαλονίτισσα όχι μόνο στο νησί σας αλλά και πέρα από το νησί σας, ότι το νησί αυτό βγάζει ένα πολύ σπουδαίο διαμάντι, ένα πολυ όμορφο. Επειδή ο φίλος μας ο Άγγελος αναφέρθηκε με πολύ καλά λόγια για εμένα και το έργο μου που θα παρουσιάσουν, πραγματικά το έργο μου το έγραψα με πολύ αγάπη για αυτές τις κυρίες και τον Άγγελο, απλά σκέφτηκα επειδή η συναυλία δίνεται λίγες μέρες πριν την Μεγάλη Εβδομάδα ότι καλό θα είναι να είναι ένα έργο που θα έχει σχέση με αυτό το πένθος το Εαρινό. Κι έτσι στηριζόμενος σε ένα υπέροχο κοντάκιο του Ρωμανού του Μελωδού, που περιγράφει ένα θρήνο της Παναγίας, αυτό το θρήνος της Παναγίας είναι που μελωποίησα και θα αποδόσουν εξαιρετικά οι Χορωδοί, οι κυρίες της Χορωδίας υπό τη Διεύθυνση του Άγγελου.

-Επειδή κάποιοι ίσως δεν γνωρίζουν τον κ. Αντωνίου θα θέλατε να μας μιλήσετε για τον ίδιο και το έργο του;

Ι. ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: Η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών έχει κάνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια από το 1989 που έγινε Πρόεδρος ο Θεόδωρος Αντωνίου και σήμερα είναι Ακαδημαϊκός, ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης από εκεί συνταξιοδοτήθηκε και είναι Πρόεδρος μέχρι σήμερα. Από το 1989 μέχρι σήμερα αυτό που προσπάθησε να κάνει είναι όχι μόνο να προβάλει μέσα από τους κόλπους της Ένωσης το έργο των Ελλήνων Συνθετών, των Ελλήνων δημιουργών, αλλά και νέους συνθέτες, νέους σολίστ, νέα παιδιά Ελληνόπουλα, που παίζανε κάποιο μουσικό όργανο και δεν είχανε βήμα, να δείξουν το ταλέντο τους. Όπως επίσης και σύνολα, μουσικά, τα οποία πραγματικά κάνουν αξιόλογη δουλειά, αλλά πέρα από εκείνο το μέρος που παράγουν τη δουλειά τους δεν έχουν την δυνατότητα να το δείξουν παρά πέρα.

Ερ.-Πως προέκυψε η συνεργασία με το Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε;

Ι. ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: Μέσα σε όλο αυτό το πνεύμα και σε αυτή τη δραστηριότητα που έχουμε σαν Ένωση Μουσουργών εντάσσεται και αυτή η εκδήλωση που θα γίνει στις 6 Απριλίου στο Ινστιτούτο Γκαίτε. Στο Ιντιστούτο Γκαίτε κάνουμε έναν κύκλο συναυλιών, έξι συναυλίες το χρόνο, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, να σκεφτείτε ότι ο Θεόδωρος Αντωνίου ξεκίνησε από το 1967 να συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Γκαίτε, επειδή η Χούντα τότε του απαγόρευσε να κάνει συναυλίες στην Ελλάδα, οπότε έπρεπε για να μπορέσει να κάνει συναυλίες και να παρουσιάζει τη σύγχρονη μουσική στη χώρα έπρεπε να βρει κάποιους χώρους για να το κάνει αυτό, και βρήκε δύο χώρους που θεωρούνται χώροι ξένων χωρών, το Ινστιτούτο Γκαίτε, γιατί είναι το Γερμανικό Ινστιτούτο, και την Ελληνοαμερικανική Ένωση, που είναι Αμερικανικός χώρος, οπότε μέσα εκεί δεν μπορούσε η Χούντα να έχει πρόσβαση, είχε λοιπόν ασυλία ο Αντωνίου με τους μουσικούς του από το ’67 και μετά, μέχρι το τέλος της Χούντας και μπορούσε και έκανε συναυλίες σύγχρονης μουσικής.

ΕΡ.-Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι σαν επίλογο στην πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε;

Ι. ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ: Θα ήθελα να κάνω μία παράκκληση με την ευγένεια που σας κατέχει μέσα από αυτό το σάιτ που έχετε να προσπαθείτε να πείσετε τον κόσμο ότι η Κεφαλονιά όντας ένα μέλος της Επτανησιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς πρέπει να αγωνίζεται και αυτή την πολιτισμικής μας παρακαταθήκη, τον πολιτισμό μας. Είμαι και εγώ Επτανησίος, είμαι από τη Ζάκυνθο, είμαι γείτονας.

Α. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Εγώ σαν τελευταίο ήθελα να πω ότι όλη αυτήν την προσπάθεια τη στηρίζει ο Δήμαρχος και προσωπικά την έχει αναλάβει και ο Πρόεδρος της ΚΕΔΗΚΕ, ο Άγγελος Κωνσταντάκης, που είναι κοντά μας και βοηθάει πολύ, αυτά τα όνειρα που έχω και εγώ πάνω στην Χορωδιακή Μουσική, να γίνουν πραγματικότητα και αυτό είναι σημαντικό γιατί το είδος που προσπαθούμε και υπηρετούμε δεν είναι το εύπεπτο, δεν είναι το εμπορικό τραγούδι είναι κάτι το διαφορετικό. Και όταν από την Πολιτεία έχεις έναν καλό λόγο και μία καλή πρόθεση τότε προχωράει. Εγώ το μόνο που ήθελα να πω είναι ένα μεγάλο μπράβο στις κυρίες της Χορωδίας για όλο αυτόν τον κόπο που έχουν καταβάλει και όλη αυτήν υπερπροσπάθεια που κάνουν, όντας μία ερασιτεχνική Χορωδία, με καθημερινές πρόβες, κούραση, δεν είναι ένα ταξίδι αναψυχής είναι μία αποστολή, με ιερό σκοπό να παρουσιαστεί Χορωδιακά η Κεφαλονιά σε ένα χώρο μεγάλης αξίας όπως είναι το Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε και όπως είναι η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών. Ευχαριστούμε το μαέστρο, εμείς είμαστε κοντά του και τον στηρίζουμε, και πιστεύουμε ότι από το 2014 που ξεκινήσαμε και σήμερα πάλι που τον έχουμε εδώ, πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα κάτι θα προκύψει για τον Λαυράγκα. Και θα είναι μαζί μας και υπό τη δική του καθοδήγηση. Ευχαριστούμε και σένα Αθανασία και το σαιτ για την φιλοξενία και την στήριξη που μας παρέχεις στην πολιτιστική μας δράση.

-Εγώ ευχαριστώ. Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στο έργο σας.




Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις