Επί τάπητος το master plan λιμένων Αργοστολίου-Ληξουρίου

Πλήρης επήλθε η επιβεβαίωση των όσων είχαμε γράψει τις προηγούμενες ημέρες για το master plan των λιμένων Αργοστολίου και Ληξουρίου και το γεγονός ότι, μετά την ανάληψη της μελέτης από τους αναδόχους στο τέλος του Φλεβάρη, σύντομα θα πραγματοποιούταν και μια συνάντηση με τους ίδιους και ανθρώπους  του Δήμου Κεφαλλονιάς, ώστε να τεθεί το ζήτημα επί τάπητος και να προχωρήσει άμεσα η  διαδικασία συλλογής των απαιτούμενων στοιχείων.  Η συνάντηση λοιπόν έγινε σήμερα το πρωί, οι απόψεις που ακούστηκαν ήταν πολλές και ενδιαφέρουσες, ενώ το κλίμα που επικράτησε ήταν απόλυτα θετικό από όλες τις πλευρές.

Πιο συγκεκριμένα, η συνάντηση έγινε στη αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλλονιάς και Ιθάκης, ενώ την όλη οργάνωση, ώστε να κληθούν οι ενδιαφερόμενοι φορείς από Ληξούρι και Αργοστόλι και να παρουσιαστούν οι όποιες προτάσεις,  είχε ο  Δήμος Κεφαλλονιάς, μέσω του ειδικού συμβούλου του Δημάρχου για τεχνικά θέματα, κ. Δημήτρη Μεσσάρη.

Για αυτό το λόγο, το «παρών» έδωσαν ο Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλλονιάς και Ιθάκης, κ. Π. Δρακουλόγκωνας, ο περιφερειακός σύμβουλος, κ. Σ. Κουρής, ο  Αντιδήμαρχος Τουρισμού, κ. Ευ. Κεκάτος, η Λιμενάρχης Κεφαλονιάς, κα Π. Κολοβού,  εκπρόσωποι από την Κοινοπραξία «Ταξιάρχης» και την εταιρία «Kefalonia Ferries» ( Vikentios Damodos), ο κ. Γ. Στρίντζης, οι κύριοι Δ. Περδίκης και Στ. Σπαθής από τους εμπορικούς συλλόγους Ληξουρίου και Αργοστολίου αντίστοιχα, καθώς και ο κ. Τιμοθεάτος από την Ένωση Ξενοδόχων.  Οι εκπρόσωποι των μελετητικών γραφείων που βρέθηκαν στη συζήτηση ήταν η κα Μαριλένα Φράγκου (Πολιτικός Μηχανικός, Λιμενολόγος, Ακτομηχανικός), ο κ. Χρυσόστομος Ριζομυλιώτης ( Πολιτικός Μηχανικός, Συγκοινωνιολόγος) και ο κ. Δημήτρης Αργυρόπουλος (σύμβουλος περιβαλλοντικών θεμάτων).

Την συζήτηση άνοιξε ο κ. Μεσσάρης, ο οποίος, παρουσίασε το σχέδιο –πρόταση του Δήμου Κεφαλλονιάς, εστιάζοντας σε δώδεκα σημεία που πρέπει να λάβουν υπόψιν τους οι μελετητές, θεωρώντας το master plan για το Αργοστόλι και το Ληξούρι ως μια ενιαία οντότητα που μπορούν να αναπτυχθούν παράλληλα. Τα σημεία αυτά ήταν, ξεκινώντας από την Παλική, η Κουνόπετρα, το Λιμάνι Ληξουρίου ( με κεντρικά σημεία τις εμβαθύνσεις και τις υποστυλώσεις) και το τουριστικό καταφύγιο τω ν Λεγατάτων . Από το Αργοστόλι ήταν το Μαϊστράτο( ο Δήμος έχει εκπονήσει σχέδιο ανάπλασης), ο Λιμενοβραχίονας των κρουαζιερόπλοιων, ο χώρος του  ΝΟΑ, ο χώρος που εξυπηρετεί το δρομολόγιο Αργοστόλι-Ληξούρι, το εμπορικό κομμάτι του λιμανιού ( φόρτωση –εκφόρτωση) , το παραλιακό μέτωπο (πρόταση να δημιουργηθεί μόλος κάθετος στην ακτογραμμή), το κομμάτι της αγοράς( περιλαμβάνει και το τμήμα που τώρα αναπλάθεται), η Μαρίνα του Αργοστολίου που είναι σε αχρησία( έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ) και η Αγία Πελαγία (θεωρώντας ότι μπορούμε να την εκμεταλλευτούμε αφού είναι κοντά στο αεροδρόμιο, ενώ τουριστικά μπορούμε να τη συνδέσουμε με το λιμάνι του Ληξουρίου).

Όλα τα παραπάνω αναφέρθηκαν από τον κ. Μεσσάρη, ώστε οι μελετητές να έχουν γνώση όλων όσων μπορούν να «εκμεταλλευτούν» κατά την εκπόνηση του master plan και παράλληλα να γνωρίζουν και τα προβλήματα που κάθε επιμέρους σημείο αντιμετωπίζει. Σε όλα αυτά συμπληρωματικά συμμετείχαν τόσο ο κ. Στρίντζης και ο κ. Κατσαΐτης (κοινοπραξία Ταξιάρχης), μιλώντας για τα προβλήματα στο Ληξούρι και καταθέτοντας τις δικές τους προτάσεις για τις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν εκεί, όσο και ο κ. Περδίκης, αφού γνωρίζει την περιοχή και τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταστηματάρχες.

Επίσης, σημαντική ήταν στη συζήτηση η παρέμβαση του κ. Κουρή σχετικά με τις ήδη εγκεκριμένες μελέτες που υπάρχουν σχετικά με τη μεταφορά του εμπορικού λιμανιού του Αργοστολίου στο χώρο δίπλα από τη Μαρίνα( κάτι που πάντως δεν φάνηκε να βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους από τους φορείς που ήταν παρόντες στο τραπέζι), αλλά και της κας Κολοβού, η οποία εστίασε στο κομμάτι της κυκλοφορίας, της ασφάλειας τω ν επιβατών, αλλά και της διευκόλυνσης των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των λιμένων με τραπεζοκαθίσματα.

Από την πλευρά των μελετητών, αξίζει να τονιστεί ότι η κα Φράγκου ξεκαθάρισε ότι στο πλάνο τους έχουν δύο ξεχωριστά master plan, ενώ φαίνεται ότι τα Λεγατάτα στο Ληξούρι και το Μαϊστράτο στο Αργοστόλι δεν περιλαμβάνονται σε αυτά. Όμως, μπορεί να ζητηθεί από το Υπουργείο Υποδομών να προστεθούν, μετά από διαβουλεύσεις και τις διαδικασίες που απαιτούνται. Άλλωστε, το Υπουργείο Υποδομών είναι ο εργοδότης τους. Επίσης, ζήτησε άμεσα να έχουν όλα τα στοιχεία που χρειάζονται, ώστε το σχέδιο να προχωρήσει και να μην καθυστερήσει.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η συζήτηση και φαίνεται ότι ήταν μια πρώτη καλή αρχή. Το πιο θετικό ήταν ότι όλοι όσοι παραβρέθηκαν εκεί έδειξαν ότι υπάρχει ένα κλίμα ομόνοιας και συνεννόησης, ενώ  συμφώνησαν ότι η προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στο Ληξούρι.




Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις