Ωφελημένη και η Κεφαλονιά από την ένταξη του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργου

Αίτημα ετών –ίσως και δεκαετιών- για την Ηλεία γίνεται πραγματικότητα, καθώς το πρωί της Δευτέρας ο υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Δένδιας, έβαλε την τελική υπογραφή στην ένταξη του οδικού τμήματος Πάτρας – Πύργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και «κλείδωσε» τη χρηματοδότησή του. Αν όλα τελικά κυλήσουν ομαλά, αναμένεται να επωφεληθούν και οι ταξιδιώτες που κινούντες από και προς το κομβικό για το νησί μας λιμάνι της Κυλλήνης, μιας και ο σημερινός δρόμος καρμανιόλα, θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, έτσι θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια και μικρότερο χρόνο στις μετακινήσεις.

Το συμβατικό κόστος του έργου θα φτάσει τα 470 εκατ. ευρώ και αναμένεται να παραδοθεί σε 26-30 μήνες. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών τόνισαν στην εφημερίδα «Πατρίς» ότι η δημοπράτηση αναμένεται στα μέσα Νοεμβρίου και θα γίνει «κατ’ αποκοπή», δηλαδή τμηματικά, ώστε να αποκλειστούν περαιτέρω οικονομικές υπερβάσεις.

«Σίγουρα θα υπάρξει έκπτωση στο αρχικό συμβατικό ποσό κατασκευής, ενώ με την τμηματική δημοπράτηση εκμηδενίζεται το ενδεχόμενο αυξομειώσεων και υπερβάσεων. Η διάρκεια των 25-30 μηνών είναι απαραίτητη, καθώς πρόκειται για μεγάλο και δύσκολο έργο, με αρκετές παράπλευρες εργασίες».

Όσον αφορά το τεχνικό τμήμα, ο νέος δρόμος θα είναι μήκους 74,76 χλμ, εκ των οποίων τα 13 αφορούν διαπλάτυνση του ήδη υπάρχοντος δρόμου, ενώ τα υπόλοιπα 61,67 χλμ αφορούν νέα χάραξη.

Προβλέπονται 8 ανισόπεδοι κόμβοι, εκ των οποίων οι 5 στην Ηλεία (Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα, Πύργος), ενώ παράλληλα με τις κύριες εργασίες θα αναβαθμιστούν και οι κάθετοι δρόμοι.

Σχετικά με την ύπαρξη διοδίων, προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί στα Χανάκια (67ο χλμ) και στα Τσουκαλέικα (8ο χλμ).    Εκτός όμως από τους δύο μετωπικούς σταθμούς, θα δημιουργηθούν και δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων (με ράμπες εισόδου-εξόδου) στον κόμβο της Αμαλιάδας και στην Κάτω Αχαΐα.

«Εάν δεν τοποθετηθούν διόδια, τότε η συντήρηση θα περάσει μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Θεωρούμε δικαιότερο να πληρώνουν μέσω των διοδίων τη συντήρηση του δρόμου αυτοί που τον χρησιμοποιούν παρά να πληρώνουν όλοι ανεξαρτήτως οι φορολογούμενοι» επισήμανε σχετικά υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών.

Επίσης προβλέπονται δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ), ένας στον Πύργο (72ο χλμ) και ένας στα Καρέικα (21 χλμ).

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις