Ν. Νικολόπουλος: «Διατήρηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία»

«Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι σήμερα πολύ πιο χρήσιμο και αναγκαίο για τη διαμόρφωση του ήθους και του χαρακτήρα των νέων μας. Γιατί παιδεία δεν είναι μόνον η ξερή μετάδοση των πάσης φύσεως γνώσεων και πληροφοριών.

Πρωτίστως είναι η διάπλαση των χαρακτήρων, η διαμόρφωση των ανθρώπων ως ολοκληρωμένων μιας δομημένης κοινωνίας. Σωστή παιδεία δεν είναι μόνον η καθοδήγηση στην εξεύρεση επαγγέλματος, αλλά και η υποβοήθηση των νέων μας να γίνουν κοινωνικά χρήσιμοι. Το αίσθημα φιλανθρωπίας, αλληλεγγύης, πατριωτισμού και δημοκρατικότητας όχι ασύδοτα, αλλά υπεύθυνα και ηθικά! Η ορθόδοξη χριστιανική αγωγή σε όλες τις βαθμίδες του ελληνικού σχολείου είναι ίσως η καλύτερη μέθοδος για να δώσουμε στα παιδιά μας ελπίδα και αισιοδοξία μέσα στην πολύμορφη κρίση που ζούμε. Είναι η δοκιμασμένη συνταγή όλων των κοινωνιών για να τα απομακρύνουμε από απάνθρωπους ολοκληρωτισμούς που ευδοκίμησαν στον Μεσοπόλεμο, από ρατσιστικές ή ψευδοεπαναστατικές ιδέες των δύο άκρων. Να μάθουν τα παιδιά μας να σέβονται τους γονείς, τους διδασκάλους, τους αδυνάτους, τους πάσχοντες, τους έχοντες μεγαλύτερη ανάγκη φροντίδας. Για να σέβονται την ελληνορθόδοξη παράδοση του λαού μας, αλλά και για να κατανοούν το δικαίωμα κάθε ανθρώπου και κάθε λαού να έχει τη δική του θρησκεία και παράδοση, όχι όμως εις βάρος του Έλληνα φορολογούμενου», αυτά τονίζει μεταξύ άλλων. ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής Νίκος Νικολόπουλος, σε κοινοβουλευτική του παρέμβαση στην Βουλή για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Και συνεχίζει : «Η Ορθόδοξη Χριστιανική κληρονομιά μας είναι στοιχείο άρρηκτα συνδεδεμένο με την Ιστορία μας, την εθνική μας αξιοπρέπεια, με τους γενναίους ήρωες και τους εθνομάρτυρες του λαού μας. Οι βυζαντινοί πατέρες, η ιστορία της Εκκλησίας μας, η κοινωνική, παιδευτική και εθνική προσφορά του κλήρου μας, η ιδιοπροσωπία της ορθόδοξης χριστιανικής τέχνης, η συμβολή της Εκκλησίας στη διατήρηση της διαχρονικής μας γλώσσας, η επίδραση του Ορθοδόξου Ελληνισμού στην οικοδόμηση και μεταλαμπάδευση του πολιτισμού των ορθοδόξων βαλκανικών και ανατολικών ευρωπαϊκών λαών, αυτά και πολλά άλλα δίνουν στους νέους μας μια σφαιρική εικόνα για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του ελληνορθοδόξου Γένους μας. Τότε θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο Αγγλος Γκίλφορδ, ιδρυτής της Ιονίου Ακαδημίας στην Κέρκυρα τον 19ο αιώνα, θεώρησε απαραίτητο να βαπτισθεί ορθόδοξος για να αισθανθεί περισσότερο Έλληνας. Τότε θα αντιληφθούν καλύτερα γιατί τα εκατομμύρια Ρώσων, Βουλγάρων, Σέρβων, Σλοβάκων και άλλων σλαβικών εθνοτήτων γράφουν με το ελληνικό κυριλλικό-βυζαντινό αλφάβητο.

Η υποχρεωτικότητα του μαθήματος έχει κριθεί τελεσίδικα με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων του Δεκεμβρίου 2012. Έτσι καταργήθηκε η γνωμοδότηση του τότε Συνηγόρου του Πολίτη Γ. Καμίνη του 2007 και επανήλθε η δίκαιη τάξη. Πρέπει πάραυτα, όμως, αυτή η απόφαση να εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία και να απαλλάσσονται του μαθήματος μόνον οι ετερόδοξοι δηλ. ρωμαιοκαθολικοί, αλλόθρησκοι δηλ. μουσουλμάνοι, με υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους και να παύσει να είναι η απαλλαγή κίνητρο για παιχνίδι ή για γρηγορότερη φυγή προς το φροντιστήριο. Το περιεχόμενο του μαθήματος βάσει επιστημονικών πορισμάτων και δικαστικής αποφάσεως πρέπει να παραμείνει ορθόδοξο χριστιανικό και να μην αποκτήσει θρησκειολογικό – πολυπολυτισμικό χαρακτήρα.
Σε Χώρες της Ευρώπης που το μάθημα βασίζεται στην επικρατούσα θρησκεία, τα πολυπολιτισμικά πειράματα απέτυχαν πανευρωπαϊκά, όπως ομολογείται από πολιτικούς και ειδικούς επιστήμονες. Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία μας έχει αναδειχθεί ως ο πιο αποτελεσματικός και ενεργός φιλανθρωπικός οργανισμός στην ελληνική κοινωνία από καταβολής Ελληνικού Κράτους, με αποδεδειγμένη πρόνοια και συμπαράσταση σε όλο το εύρος των δοκιμαζόμενων πολιτών, που οποτεδήποτε έζησαν στη χώρα μας. Χάρη στα δόγματά της έχει επιδοθεί σε έργα αλληλεγγύης ακόμα και υπέρ ετεροδόξων πολιτών, σε ιστορικές περιόδους κατά τις οποίες το Ελληνικό κράτος δεν είχε τη συγκρότηση μιας δημοκρατικής & κυρίαρχης Πολιτείας με θεσμικό υπόβαθρο το σεβασμό στα Ανθρώπινα Δικαιώματα σε όλη την υφήλιο. Γι’ αυτό δεν πρέπει να υπάρχει προγραμματισμός για έξωση του μαθήματος των θρησκευτικών από το εγκύκλιο πρόγραμμα των Σχολείων της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση οφείλει να ζητήσει τη γνώμη των Ελλήνων πολιτών με δημοψήφισμα, σε περίπτωση για το ενδεχόμενο απόσυρσης του μαθήματος των θρησκευτικών από τα Ελληνικά Σχολεία».

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις