ΕΛΜΕΚΙ: Ενημέρωση απο υπηρεσίες ΔΗΜΟΥ σχετικά με κτιριακές υποδομές

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ – ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)

Ανοιχτή επιστολή

της ΕΛΜΕΚΙ προς το Περιφερειακό και τα Δημοτικά συμβούλια Κεφαλονιάς και Ιθάκης

Kύριοι

Το τελευταίο διάστημα στα πλαίσια της περιστολής του εργασιακού κόστους και των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση βρίσκεται σε εξέλιξη και σε πανελλαδική κλίμακα, η διαδικασία αναμοριοδότησης των σχολείων. Πιο συγκεκριμένα και πέρα από επιμέρους αυξομειώσεις – πέφτει «τσεκούρι» στα μόρια δυσπρόσιτων σχολείων, έτσι ώστε να αποχαρακτηρίζονται τα σχολεία αυτά από δυσπρόσιτα.

Τόσο η εδώ και καιρό δημοσιευμένη πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, όσο και οι πρόσφατες δημοσιοποιημένες προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας προχωρούν στον επανακαθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο τον «εξορθολογισμό» τάχα της υφιστάμενης κατάταξής τους.η πρότασή τους αυτή επιβεβαιώνει τον αποχαρακτηρισμό όλων των δυσπρόσιτων σχολείων στο Νομό (και πολλών άλλων στη χώρα) καθώς και υποβιβασμό πολλών άλλων σχολείων με εξαίρεση αυτών του Ληξουριού. Η Ιθάκη τσακίζεται στην κυριολεξία και τα μόριά της εξομοιώνονται με σχολεία της Κεφαλονιάς που κι αυτά υποβαθμίζονται.

Σαν άμεσο αποτέλεσμα αυτής της επιλογής θα είναι οι επιπλέον δυσκολίες στην έγκριση ολιγομελών τμημάτων, εφόσον σε αυτή την περίπτωση και με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, θα αυξηθεί ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για την συγκρότηση τμημάτων ομάδων προσανατολισμού και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ. Έτσι θα περικοπούν τμήματα όπως έγινε φέτος με την περικοπή της ειδικότητας των ψυκτικών στη Γ΄ Λυκείου του ΕΠΑΛ Ληξουρίου. Απότοκο αυτής της έμμεσης πλην σαφέστατης υποβάθμισης των σχολείων θα είναι και οι παραπέρα δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, η μείωση της οργανικότητας αλλά και η δυσκολία στελέχωσης αυτών των σχολείων με μόνιμους ακόμη και με αναπληρωτές καθηγητές που είχαν ως τώρα κίνητρο τα περισσότερα μόρια αυτών των σχολικών μονάδων για την πιθανή μετάθεση ή το μόνιμο διορισμό τους.

Όλα τα παραπάνω θα σημάνουν τη μετακίνηση μαθητών από περιοχή σε περιοχή, ακόμη και από νησί σε νησί ή / και τη διακοπή της φοίτησής τους καθώς και το κλείσιμο ή την συγχώνευση ολόκληρων σχολικών μονάδων. Για παράδειγμα τα σχολεία στο Βαθύ της ακτοπλοϊκά αποκλεισμένης Ιθάκης, εξομοιώνονται με μόρια σχολείων της Κεφαλονιάς (που και σε αυτά επέρχεται μείωση). Στα σχολεία των Μεσοβουνίων (Γυμνάσιο- Λύκειο) δημιουργείται αντίστοιχη κατάσταση αφού καταργούνται από δυσπρόσιτα και σε συνδυασμό με άλλα (κτηριακό, συγκοινωνίες κ.α.) αποτέλεσμα θα είναι η υποβάθμισή τους ή η συγχώνευσή τους και μάλιστα σε μια περίοδο που παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις στο μαθητικό δυναμικό. Στο νομό Κεφαλονιάς και Ιθάκης παύει να υπάρχει στην ουσία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η έννοια του δυσπρόσιτου ενώ στην πρωτοβάθμια παραμένουν μόνο δύο δημοτικά σχολεία. Προφανώς η ίδια κατάσταση ισχύει σε όλα τα Ιόνια νησιά.

Οι αλλαγές αυτές είναι απόλυτα συμβατές με τις μνημονιακές δεσμεύσεις και υπογραφές της κυβέρνησης για νέα αύξηση του μέσου όρου των μαθητών ανά τμήμα, τις καταργήσεις / συγχωνεύσεις σχολείων, τις απολύσεις αναπληρωτών και την κινητικότητα των μονίμων αλλά και την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δομών με βάση τα εν λόγω κριτήρια (βλ. ΟΟΣΑ – ΕΕ). Στο άρθρο 246 του πολυνομοσχεδίου που ψηφίστηκε πρόσφατα, καθορίζονται τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων τα οποία και με βάση τις επιπτώσεις από την αναμοριοδότηση, θα οδηγήσουν σε νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων και κλείσιμο σχολείων, σε απομακρυσμένες περιοχές άλλα και στα αστικά κέντρα (θα συγχωνευτούν σχολεία που στεγάζονται στον ίδιο χώρο). Είναι παραπάνω από σαφές ότι θα συγχωνευτούν η θα κλείσουν σχολικές μονάδες και στο νομό μας με πρώτες τις περιφερειακές τις συστεγαζόμενες αλλά και όσες δεν πληρούν διάφορα κριτήρια.

Με βάση τα παραπάνω σας καλούμε να πάρετε θέση στην παραπάνω μεθόδευση και να ζητήσετε από το Υπουργείο Παιδείας να μην προβεί σε καμιά αλλαγή στο καθεστώς των μορίων των σχολείων να μην καταργηθεί κανένα δυσπρόσιτο σχολείο στο νομό και να μην συγχωνευθεί καμιά σχολική μονάδα, αλλά αντίθετα να ενισχυθούν σε μέσα υποδομές και άλλα κίνητρα όλα τα σχολεία του νομού (ιδιαίτερα τα περιφερειακά, ειδικά και τεχνικά- επαγγελματικά ) ώστε να καλύψουν τις ήδη οξυμμένες ανάγκες μόρφωσης της νεολαίας του νομού.

Αργοστόλι 23/4/2018

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΙ

Ο Πρόεδρος

Μαντζουράτος Δημήτρης

Η Γενική Γραμματέας

Ποταμιάνου Σοφία

 

 

 

 

 

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ – ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)

Ενημέρωση απο υπηρεσίες ΔΗΜΟΥ σχετικά με κτιριακές υποδομές

Πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μετά από πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής συνάντηση μεταξύ της ΕΛΜΕΚΙ και των άλλων φορέων του λαϊκού κινήματος, και αντιπροσωπείας της Δημοτικής Αρχής, αποτελούμενη από την Αντιδήμαρχο κ. Γαρμπή Σοφία την κ. Μαρκέτου Νομική σύμβουλο και την κ. Νικολαϊδου Γενική Γραμματέα του Δήμου Κεφαλονιάς. Αποκλειστικό θέμα της συνάντησης ήταν η ενημέρωση των φορέων από την Δημοτική αρχή σχετικά με την πορεία δρομολόγησης των διαδικασιών που απαιτούνται προκειμένου να γίνει η πολυθρύλητη και επί τουλάχιστον τέσσερα χρόνια (μετά τους σεισμούς του 2014), αίτηση κατασκευής νέων σχολείων προς τις Κτηριακές Υποδομές ( ΚΤ.ΥΠ ).

Η συγκεκριμένη συνάντηση αποτελούσε δέσμευση του κ. Δημάρχου προς τους φορείς του Λαϊκού κινήματος, (ΕΛΜΕΚΙ, ΕΚΚΙ, Ένωση Γονέων, Μαθητικά συμβούλια κλπ) στην δυναμική παράσταση που έκαναν σε αυτόν πριν το Πάσχα, προκειμένου να δοθεί επιτέλους λύση στην χρόνια και προκλητική διελκυστίνδα ευθυνών μεταξύ Δήμου και Περιφέρειας για την εγκληματική κατάσταση στην σχολική στέγη στο Νομό Κεφαλονιάς που συντηρείται με ευθύνη τους τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά τους σεισμούς του 2014.

Στην παραπάνω συνάντηση από την πλευρά της κ. Αντιδημάρχου και των άλλων υπηρεσιακών στελεχών του Δήμου τέθηκαν ως ενημέρωση προς τους φορείς τα παρακάτω:

  1. « .. Η Δημοτική Αρχή μετά την ένταξη στο ΕΣΠΑ των επισκευών των τσακισμένων σχολείων στο νομό έβαλε στην συζήτηση το θέμα της σχολικής στέγης στο Αργοστόλι και στο Ληξούρι …αφού οι σχολικές μονάδες είναι γερασμένες και δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα…»

  2. «…Οι υπάρχουσες σχολικές εγκαταστάσεις και να επισκευαστούν, σε σχέση με την δυναμικότητά τους, δεν καλύπτουν την σημερινή στέγαση των μαθητών (π.χ. παλαιές εγκαταστάσεις 2ου και 3ου Γυμνασίου , ΓΕΛ Ληξουρίου) και φυσικά αυτό δεν συσχετίζεται με την ανάγκη και την διαδικασία που έχει αρχίσει να επισκευαστούν αφού μπορούν να στεγάσουν άλλους χώρους…»

  3. « …Αναζητώντας στέγη για το 2ο και 3ο Γυμνάσιο του Αργοστολίου ο χώρος στο πάρκο «Νάπιερ» που στεγάζεται σήμερα το 3ο Γυμνάσιο του Αργοστολίου (3.9 στρέμματα), έχει πολλά αβαντάζ και είναι έτοιμος να χρησιμοποιηθεί για κατασκευή νέου σχολικού συγκροτήματος αφού πολεοδομικά χωροταξικά και ιδιοκτησιακά είναι καθαρός….»

  4. «…Για να προχωρήσει αυτή η διαδικασία πρέπει να κάνει σχετικό αίτημα η Διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προσκομίζοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία που απαιτεί η σχετική νομοθεσία, στην συνέχεια να συσταθεί η αρμόδια επιτροπή καταλληλότητας, (αποτελούμενη από εκπροσώπους των ΚΤΥΠ της υπηρεσίας Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας, της ΔΟΥ, της Διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και ενός Δημοτικού Συμβούλου) που θα γνωμοδοτήσει για την καταλληλότητα του χώρου. Στην συνέχεια οι ΚΤΥΠ μετά την έγκριση του Υπουργού κάνει την μελέτη και μετά αναζητείται η χρηματοδότηση….»

  5. «…Ο παραπάνω χώρος (στο πάρκο «Νάπιερ») προσφέρεται για την κατασκευή ενός μεγάλου σχολικού συγκροτήματος που μπορεί να στεγάσει το 2ο Γυμνάσιο που είναι το πιο μεγάλο σε μαθητικό πληθυσμό …»

  6. « …Ο χώρος του Ξενία που στεγάζεται σε ένα μέρος του το 2ο Γυμνάσιο έχει πρόβλημα ιδιοκτησιακό …πρέπει να διεκδικηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και σε κάθε περίπτωση θα καλύψει τις ανάγκες στέγασης των νηπιαγωγείων που σήμερα υπάρχουν μεγάλες ανάγκες και που αυτός ακόμη ο χώρος δεν επαρκεί….»

  7. « …Για το ΓΕΛ Ληξουρίου αφού γίνουν οι ίδιες διαδικασίες (αίτημα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , σύσταση επιτροπής καταλληλότητας κλπ) καταρτίζεται τοπικό ρυμοτομικό,… γίνεται εισήγηση Δήμου και ΚΤΥΠ για την οριοθέτηση και… αφού βγει το ΦΕΚ του ρυμοτομικού, ακολουθεί η ένταξη στο κτηριακό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και η μελέτη …που θα αναζητήσει χρηματοδότηση ..» !!!!

  8. «….Για όλα τα παραπάνω ζητήθηκε η συνδρομή από την κ. Βουλευτή που δεσμεύτηκε να βοηθήσει την παραπάνω προσπάθεια…»

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ με βάση τις παραπάνω θέσεις της Δ. Αρχής τονίζει τα παρακάτω.

  1. Το γεγονός ότι επιτέλους δρομολογούνται έστω και αυτές οι πρώτες τυπικές υπηρεσιακές, αλλά καθ΄ όλα απαραίτητες, διαδικασίες προκειμένου να δρομολογηθεί η κατασκευή νέων σχολικών συγκροτημάτων που είναι αναγκαία στο νομό Κεφαλονιάς αποδεικνύει την καταλυτική επίδραση που είχε όλο το προηγούμενο διάστημα ο αγώνας του λαϊκού κινήματος στην Κεφαλονιά που επέβαλε στην τοπική διοίκηση Δήμο και Περιφέρεια να επιδείξουν το τελευταίο διάστημα ιδιαίτερη σπουδή για την σχολική στέγη. Για το αν το ενδιαφέρον τους αυτό είναι προεκλογικό η προσχηματικό θα επαληθευτεί πολύ άμεσα.

  2. Η παραδοχή της Δ. Αρχής ότι μόλις τώρα αρχίζει να ασχολείται με την σχολική στέγη για την πόλη του Αργοστολίου και Ληξουρίου αποδεικνύει όσα κατά καιρούς η ΕΛΜΕΚΙ και οι άλλοι φορείς του κινήματος έχουν καταγγείλει για την διαχρονική απαξία που έχουν επιδείξει όλα τα τελευταία χρόνια Δήμος – Περιφέρεια- Κυβέρνηση για το σοβαρό αυτό θέμα που σχετίζεται άμεσα με την ασφάλεια και την ζωή χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών. Η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επίσης έχει τις δικές της διαχρονικές ευθύνες αφού ποτέ δεν έκανε χρήση της αρμοδιότητάς της να αιτηθεί στοιχειοθετημένα και παρά του ότι υπάρχουν τα αιτήματα και οι ανάγκες νέες σχολικές υποδομές.

  3. Το γεγονός ότι εξακολουθούν να μην έχουν και να μην ενδιαφέρονται ακόμη και μετά τους σεισμούς που τσάκισαν την πλειοψηφία των σχολικών υποδομών στο νομό για ένα συνολικό σχέδιο για την σχολική στέγη, φανερώνει ότι μια ακόμη λαϊκή ανάγκη την θυσιάζουν στο βωμό της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας, που η πολιτική τους προωθεί με κάθε μέσο περικόπτοντας τις δαπάνες για την υγεία, την παιδεία, την σχολική στέγη κλπ.. Στα πλαίσια αυτά δεν απάντησε η Δ. Αρχή σχετικά με το χώρο που θα στεγαστεί το 3ο Γυμνάσιο, αφού όπως προαναφέρθηκε στο χώρο που στεγάζεται σήμερα προγραμματίζει να κατασκευαστεί νέο σχολικό συγκρότημα για να στεγάσει το 2ο Γυμνάσιο. Δεν απάντησε επίσης στην συνολική πρόταση της ΕΛΜΕΚΙ. για την κατασκευή πέντε νέων σχολικών συγκροτημάτων στο νομό δηλαδή ΓΕΛ Ληξουρίου, 2ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, Γυμνάσιο – Λύκειο Πάστρας, Γυμνάσιο –Λύκειο Μεσοβουνίων παραπέμποντας στις «Ελληνικές Καλένδες» τα δύο τελευταία που οι εγκαταστάσεις τους είναι ελλιπείς παρωχημένες και ανεπαρκείς και σε κάποιες περιπτώσεις και επικίνδυνες.

  4. Ως λαϊκό κίνημα δεν έχουμε καμιά εμπιστοσύνη στο εσχάτως επιδεικνυόμενο (ενδεχομένως και προεκλογικό ) ενδιαφέρον της Δ. Αρχής – Περιφέρειας και Κυβέρνησης που εκφράζεται μέσα από τις «ενέργειες» της κ. Βουλευτού αφού 4 χρόνια τώρα έχουνε επιδείξει συντονισμένα εγκληματική αδιαφορία. Για το λόγο αυτό θα παρακολουθούμε κάθε βήμα στην εξέλιξη των διαδικασιών έως ότου δρομολογηθούν όλα τα έργα που απαιτούνται σύμφωνα με την πρότασή μας γιατί η ασφαλής επαρκής και σύγχρονη σχολική στέγη είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια.

Στα πλαίσια αυτά καλούμε όλους τους φορείς του κινήματος σε επαγρύπνηση και συντονισμένο αγώνα για να μην περάσει για άλλη μια φορά η κοροϊδία και μετάθεση ευθυνών. Δεν διαπραγματευόμαστε την ασφάλεια και την ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών με κανένα ρεαλισμό που στο όνομά του Κυβέρνηση –ΕΕ και κεφάλαιο επιδιώκουν να τσακίσουν κάθε σύγχρονη λαϊκή ανάγκη. Το αμέσως επόμενο διάστημα η ΕΛΜΕΚΙ θα πραγματοποιήσει νέα σύσκεψη φορέων σχετικά με το θέμα και θα δώσει την απαραίτητη συνέχεια με κάθε τρόπο.

Αργοστόλι 23/4/2018

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΙ

Ο Πρόεδρος

Μαντζουράτος Δημήτρης

Η Γενική Γραμματέας

Ποταμιάνου Σοφία

 




Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις