Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας για τον Θαλάσσιο Τουρισμό

Την παρουσίαση του σχεδίου νόμου, με στόχο τη μεγιστοποίηση τους οφέλους από τον θαλάσσιο τουρισμό για τη Xώρα μας, που θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη στην Εθνική Οικονομία, παρουσίασε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, στην αρχή της ομιλίας του, τόνισε ότι, από τις πρώτες ημέρες ανάληψης των καθηκόντων του, είχε θέσει ως βασική του προτεραιότητα, την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου. «Κοινή και πάγια πεποίθηση, εξάλλου, όλων των εμπλεκομένων», όπως σημείωσε, «είναι ότι η διαμόρφωση κατάλληλου θεσμικού πλαισίου γύρω από το θαλάσσιο τουρισμό, θα αποδειχθεί επωφελής για τη χώρα, τόσο σε έσοδα, όσο και σε δημιουργία θέσεων εργασίας» και συνέχισε:

«Είναι μαζί μας εδώ όλοι οι Φορείς και Ενώσεις του κλάδου οι οποίοι, σε όλη αυτή τη διαδικασία συνέδραμαν με ανοιχτό μυαλό και με διάθεση να αναπτύξουμε αυτό το οποίο χρόνια ο Έλληνας λέει χαρακτηριστικά: Καλά, με τέτοια «πολυνησία», με τέτοια ακτογραμμή, εμείς δεν πρέπει να είμαστε οι παγκόσμιοι πρωταθλητές στο yachting, εμείς δεν πρέπει να φιλοξενούμε τα σκάφη όλου του κόσμου εδώ στην Ελλάδα; Ε, αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο».

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, στην αύξηση των θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν από την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και του κλάδου των σκαφών αναψυχής. «Κάθε σκάφος δημιουργεί 1,17 άμεσες θέσεις εργασίας και 9 έμμεσες θέσεις στην τοπική οικονομία, ενώ εκτιμάται ότι περίπου 40.000 άτομα απασχολούνται στον κλάδο», υπογράμμισε.

Συγχρόνως, τόνισε ότι, στη χώρα μας η αναλογία στη χρήση σκάφους ανά κάτοικο είναι σημαντικά χαμηλότερη συγκριτικά με τον διεθνή ανταγωνισμό. «Αν προσεγγίζαμε τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, θα είχαμε 67.000 σκάφη αναψυχής, που συνεπάγονται 78.390 άμεσες θέσεις εργασίας και τις αναλογούσες έμμεσες θέσεις» είπε χαρακτηριστικά.

Ως κρίσιμο σημείο που πρέπει να δοθεί βαρύτητα, ο κ. Βαρβιτσιώτης, ανέδειξε την εισροή εσόδων από την ανάπτυξη του κλάδου, λέγοντας: «Κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μία μαρίνα ξοδεύει επιπλέον 450 στην τοπική οικονομία», συμπληρώνοντας ότι, «για κάθε 1 ευρώ άμεσων επενδύσεων σε μαρίνα δημιουργείται 1,5 ευρώ άμεσης οικονομικής δραστηριότητας στη μαρίνα και 6,84 ευρώ έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην τοπική οικονομία».

Τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις» είναι:

Α’ ΜΕΡΟΣ: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ

Ευνοείται η επιχειρηματικότητα – Ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα

· Καταργείται η «άδεια» των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.

· Επιτρέπεται η χρήση του πλοίου αναψυχής και για εκπαιδευτικούς σκοπούς ή συμμετοχή σε αγώνες.

· Εξορθολογίζεται η απαίτηση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης και προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία του πλοίου.

· Αναστέλλεται η υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης για το διάστημα που τα πλοία αναψυχής είναι παροπλισμένα ή κατασχεμένα.

· Επεκτείνεται, υπό προϋποθέσεις, το δικαίωμα ναύλωσης σε πλοία αναψυχής με μη Κοινοτική σημαία.

· Συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι ναυτικοί πράκτορες στα πρόσωπα που μπορούν να διενεργούν ναυλώσεις (σύσταση και του ΟΟΣΑ).

· Καταργείται η δυνατότητα καθορισμού με υπουργική απόφαση του κατώτατου ημερήσιου ναύλου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής (σύσταση και του ΟΟΣΑ).

· Επιτρέπεται να ναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα πλοία αναψυχής μήκους έως 24 μ. (αύξηση από 20 μ. σε 24 μ.) όπως ισχύει και σε άλλες χώρες της Ε.Ε.

· Διευκρινίζεται το ασφαλιστικό καθεστώς του κυβερνήτη, που είναι εν ενεργεία ναυτικός, ώστε να ασφαλίζεται μόνο στο ΝΑΤ (όχι διπλή ασφάλιση στον ΟΑΕΕ).

· Αποσαφηνίζεται και απλοποιείται το πλαίσιο σύναψης χρηματοδοτικής μίσθωσης για τα πλοία αναψυχής.

· Παρέχεται η δυνατότητα ναύλωσης σε πλοία με μεταφορική ικανότητα ως 99 επιβατών.

· Αυξάνεται το χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο η Ν.Ε.Π.Α. (Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής) απαιτείται να αποκτήσει την κυριότητα ή εκμετάλλευση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής.

· Κωδικοποιείται το καθεστώς των ημερόπλοιων και καταργούνται αναχρονιστικοί περιορισμοί (π.χ. απαγόρευση προσέγγισης σε όρμο ή ακτή όταν το ταξίδι ξεκινάει από λιμάνι).

· Εισάγεται δυνατότητα ημερήσιας περιήγησης με συνδυασμό χερσαίων και θαλάσσιων μέσων (ημερόπλοια).

· Αυξάνεταιη διάρκεια του περιηγητικού ταξιδιού με ημερόπλοια όταν στο ίδιο τουριστικό πακέτο συμπεριλαμβάνεται φιλοξενία στην ξηρά.

· Εξομοιώνονται ως προς τα φαρικά τέλη οι ξένες σημαίες με την ελληνική ώστε η μείωση της κατά κεφαλή χρέωσης να αποτελέσει κίνητρο για την αύξηση του αριθμού των επιβατών που απο-επιβιβάζονται (Homeporting).

Περιορίζεται η γραφειοκρατία

· Ηλεκτρονικό Μητρώο τουριστικών πλοίων.

· Ηλεκτρονική υποβολή ναυλοσυμφώνου.

· Ελαχιστοποίηση των περιπτώσεων στις οποίες είναι υποχρεωτική η λήψη απόπλου και η δήλωση κατάπλου.

· Περιορίζεται η υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης σε όσα επαγγελματικά πλοία αναψυχής έχουν απαλλαγεί από τον ΦΠΑ κατά την εισαγωγή τους.

· Απλούστευση της διαδικασίας υπολογισμού ημερών ναύλωσης για τα πλοία αναψυχής που κατάσχονται.

· Κατάργηση της ερασιτεχνικής άδειας αλιείας (ατομικής και σκάφους) με στόχο την αποδέσμευση του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από γραφειοκρατικές εργασίες (υπολογίζεται ότι σήμερα για την έκδοση – θεώρηση των αδειών απασχολούνται περίπου 850 άτομα).

· Απλοποίηση της διαδικασίας απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων πλοίων αναψυχής και ναυαγίων από τους τουριστικούς λιμένες.

· Κατάργηση του παραβόλου των 0,88 ευρώ για: α) λήψη άδειας απόπλου και β) λήψη άδειας καθέλκυσης – ανέλκυσης.

Καταργούνται οι αναχρονιστικές ρυθμίσεις

· Κατάργηση της απαγόρευσης επιβίβασης σε επαγγελματικό πλοίο αναψυχής προσώπων που δεν είναι εξαρχής δηλωμένα στο ναυλοσύμφωνο.

· Άρση των περιορισμών ιδιοχρησιμοποίησης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, όταν αυτό δεν εκτελεί ναυλώσεις.

· Κατάργηση της απαγόρευσης ναύλωσης ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.

· Μείωση των υπογραφών που απαιτούνται για την αδειοδότηση των πλωτών εξεδρών εποχιακής χρήσης.

Β’ ΜΕΡΟΣ: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Εξορθολογίζεται η διοίκηση και γίνεται αποτελεσματικότερη

· Συγχώνευση Οίκου Ναύτου και Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των διοικητικών δομών.

· Ρύθμιση των αποδοχών του προσωπικού της Πλοηγικής Υπηρεσίας.

· Εκσυγχρονισμός των ελεγκτικών διαδικασιών (το Μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών θα διασυνδέεται με το TAXIS και το ISIS).

Γ’ ΜΕΡΟΣ: ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

· Διευρύνονται οι κατηγορίες πασχόντων ναυτικών (και μελών της οικογενείας τους) που δικαιούνται επιδομάτων αναπηρίας.

· Διευρύνονται οι ειδικές κατηγορίες προσώπων που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

· Αυξάνεται το ηλικιακό όριο για φοίτηση στη Σχολή Δυτών Καλύμνου και απόκτηση επαγγελματικών προσόντων.

· Θεσπίζεται διαδικασία για τη διασφάλιση ελάχιστης ακτοπλοϊκής σύνδεσης, στην περίπτωση σοβαρής διαταραχής της συγκοινωνίας η οποία απειλεί το δημόσιο συμφέρον.

· Καθιερώνεται ημερήσια αποζημίωση των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που υπηρετούν στα περιπολικά, ναυαγοσωστικά και αντιρρυπαντικά σκάφη.

· Θεσμοθετείται καθεστώς για την καταβολή οδοιπορικών εξόδων στα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

· Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την κατάταξη και την προαγωγή των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

ΠΗΓΗ epoli.gr




Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου και των υπηρεσιών που προσφέρονται σε αυτό, χωρίς την προηγούμενη άδειά εκπροσώπου της Ιστοσελίδας (portoni.gr). Δείτε τους Όρους Χρήσεις