Πολιτική

Τι πρόκειται να κάνετε ως Περιφερειακή Αρχή, για την υλοποίηση του έργου που αφορά στο δρόμο Καραβόμυλος – Αγία Ευφημία στην Κεφαλονιά, μετά την απένταξή του από την χρηματοδότηση;

63views

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:

 

Τι πρόκειται να κάνετε ως Περιφερειακή Αρχή, για την υλοποίηση του έργου που αφορά στο δρόμο Καραβόμυλος – Αγία Ευφημία στην Κεφαλονιά, μετά την απένταξή του από την χρηματοδότηση;

 

Πρόκειται για άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, των  διαχρονικών, εγκληματικών ευθυνών κυβερνήσεων και  Περιφερειακών Αρχών(ΝΔ,ΣΥΡΙΖΑ,ΠΑΣΟΚ)  των τελευταίων τουλάχιστον 14 χρόνων, που έχουν  αφήσει το αποτύπωμα τους στην άσφαλτο αυτού του δρόμου, σημαδεύοντας ολόκληρες   οικογένειες.

Δικαιολογίες, δικαιολογίες, δικαιολογίες…. χωρίς τελειωμό και ντροπή….

Μιλούν πάντα για τους προηγούμενους, λέγοντας τους ως ανίκανους, ανεπαρκείς και για παθογένειες του κράτους. Είναι ένα έργο που η Μελέτη του ξεκίνησε το 2004 και είναι ενταγμένο στους Προϋπολογισμούς της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων κάθε χρόνο από το 2018 έως και το 2023. Οι βαρύγδουπες και πομπώδεις ανακοινώσεις που κάνουν κάθε φορά, με τα εκατομμύρια των Δελτίων Τύπου για να καθησυχάσουν  τον λαό και τα συνεχόμενα ατυχήματα τους προδίδουν. Έχει την δική του 20ετή ιστορία χωρίς να έχει μπει ούτε «ένα καρφί».

 

Αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένα:

 

  • 10.2017 Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας ενημερώνει ότι: «…το οδικό έργο Καραβόμυλος-Αγία Ευφημία ενέταξε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με συνολικό Προϋπολογισμό 7.200.000 μετά από σχετική έγκριση του Αν. υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης….».
  • Το 2018μπαίνει στον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και αυτή η ένταξη επαναλαμβάνεται σε όλους τους Προϋπολογισμούς έως το 2023.
  • 06.2023 σε προεκλογική ανακοίνωση ο σημερινός Αντιπεριφερειάρχης κ. Σ. Κουρής αναφέρει:

«….το 2004 δώσαμε την εντολή στο μελετητή για την Μελέτη του οδικού αυτού άξονα…. στη δική μου θητεία 2011-2014 ενώ είχαμε την πλήρη Μελέτη με τις αδειοδοτήσεις δεν μπορέσαμε να βρούμε την χρηματοδότηση….».

  • 12.2023 Με την 1255-74 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, με τις ψήφους της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής Κας. Κράτσα, της παράταξης του ΠΑΣΟΚ αλλά και με την απουσία της ΑΝΑΣΑ(ΣΥΡΙΖΑ) πέρασε κατά πλειοψηφία, «…. διαγραφή του έργου με κωδικό ΜΙ8 5217038 και τίτλο ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟΣ-ΑΓΙΑ ΕΥΦΗΜΙΑ, συνολικού Π/Υ 7.200.000 του Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης Ιονίων Νήσων 2021-2025…». Η παράταξη της ΑΝΑΣΑ που συμμετείχε από την αρχή στην  συνεδρίαση, απουσίαζε κατά τη συζήτηση του συγκεκριμένου θέματος και μετά. Μοναδική αρνητική ψήφος (ΚΑΤΑ) ήταν αυτή της Λαϊκής Συσπείρωσης.

Στο ίδιο θέμα υπάρχει εισήγηση της Διεύθυνση Τεχνικών Έργων που αναφέρει την εξέλιξη για δυο σημαντικά έργα Οδικού Δικτύου που έχει ανακοινώσει η Περιφερειακή Αρχή Κράτσα:

 

«…Στον τομέα της συντήρησης του οδικού δικτύου σημειώνουμε ότι δεν υπήρξε-τουλάχιστον έως σήμερα- καμιά εξέλιξη σε δυο πολύ σημαντικά έργα:

  • στην υλοποίηση της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της Εγνατίας Οδού Α.Ε. για την πράξη ¨Περιφέρεια Ιονίων Νήσων-Πρόγραμμα Δράσεων βελτίωσης οδικής ασφάλειας σε τμήματα του Ε.Ο.Δ. κυρίως των νήσων Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Λευκάδας και Ζακύνθου000.000. Απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου 03-01/22.01.20220 που στην εισήγηση της η κ. Κράτσα αναφέρει: ¨…Η παρούσα Προγραμματική Σύμβαση σκοπό έχει την ταχεία υλοποίηση των έργων βελτίωσης του Εθνικού και Επαρχιακού Οδικού Δικτύου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων προκειμένου να βελτιωθεί η οδική του ασφάλεια και να απορροφηθούν οι πόροι που έχει εξασφαλίσει η Περιφέρεια για τον λόγο αυτό στο ΕΣΠΑ 2014-2020….
  • Στην υλοποίηση του έργου Έργα Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων500.000 με φορέα υλοποίησης τη Δ14 του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών….. έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας… απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών 164050/09.11.2022 και επομένως οι τρέχουσες ανάγκες είναι μεγάλες…».

 

Και η καθημερινή πραγματικότητα που βιώνουν κάτοικοι και επισκέπτες:

 

  • 10.2016 από τα τοπικά ΜΜΕ : «…Κόλαση η κατάσταση μεταξύ Καραβόμυλου και Αγίας Ευφημίας…ο δρόμος Καραβόμυλος Αγίας Ευφημίας έχει κλείσει λόγω του μεγάλου όγκου του νερού από τα ρέματα…».
  • 11.2016 από το Δελτίο Τύπου του Λιμενικού Σώματος: «….περιστατικό πτώσης Ι.Χ.Ε. οχήματος στη θαλάσσια περιοχή της Αγίας Παρασκευής Σάμης…. απεγκλωβίστηκε χωρίς της αισθήσεις του ο 41χρονος οδηγός και μοναδικός επιβαίνων, ο οποίος διακομίσθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Κεφαλληνίας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του».
  • 07.2018 από τα τοπικά ΜΜΕ: «…ΙΧ αυτοκίνητο προερχόμενο από τον δρόμο της Μελισσάνης, συγκρούστηκε με μοτοσυκλέτα που οδηγούσε ημεδαπός προερχόμενος από Αγία Ευφημία, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του μοτοσικλετιστή. Στη διασταύρωση αυτή, αρκετές φορές τουλάχιστον τους καλοκαιρινούς μήνες έχουμε τροχαία συμβάντα…. Αυτό οφείλεται στο ότι ο οδηγός…. πρέπει να βγει σχεδόν στην μέση του επαρχιακού δρόμου, λόγω χόρτων που υπάρχουν κατά μήκος της άκρης αυτού και της έλλειψης ενός καθρέφτη-κατόπτρου…».
  • 05.2019 από τα τοπικά ΜΜΕ: «…Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε σήμερα…. στο δρόμο μεταξύ Αγίας Ευφημίας και Καραβομύλου… ΙΧ όχημα, προφανώς λόγω της ολισθηρότητας του δρόμου από την βροχή, εξετράπη της πορείας του και αναποδογύρισε…».

 

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

 

  • Τί πρόκειται να κάνει η Περιφερειακή Αρχή για την άμεση υλοποίηση του παραπάνω άκρως απαραίτητου έργου για την ζωή και την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών;
  • Γιατί αποδέχτηκε η Περιφερειακή Αρχή την απένταξη του έργου από το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ιονίων Νήσων 2021-2025 και δεν προσπάθησε να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες Μελέτες για την δημοπράτηση του έργου;
  • Σε ποιο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο θα κάνει την άμεση ένταξη του;
  • Θα υλοποιηθούν άμεσα και παράλληλα όλα τα συνοδά έργα για την προστασία του δρόμου από τα πλημμυρικά και άλλα φαινόμενα;
  • Θα γίνουν άμεσες παρεμβάσεις για τα επικίνδυνα σημεία του δρόμου που είναι κτυπημένα από τον «ΙΑΝΟ» τον Σεπτέμβριο του 2020 και δεν έχει γίνει το παραμικρό;

 

 22.02.2024

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Γκισγκίνης, Αλεξάνδρα Μπαλού, Παναγιώτης Σοφός

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:

 

Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Περιφερειακής Αρχής, για την έγκαιρη και ολοκληρωμένη δακοκτονία σε όλες τις Περιφερειακές ενότητες;

 

Αυτές τις μέρες, ζήσαμε συγκλονιστικές εικόνες, με τη μετακίνηση χιλιάδων αγροτών από κάθε μεριά της Ελλάδας για το μεγάλο συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας.

Αυτές τις μέρες, αποτυπώθηκαν μεγάλες στιγμές αλληλεγγύης και υποστήριξης στον δίκαιο αγώνα των αγροτών από φοιτητές, εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, πλημμυροπαθείς, συνταξιούχους από όλο το λαό. Έναν αγώνα που μας αφορά όλους γιατί όλοι βιώνουμε την ίδια εχθρική πολιτική.

Αυτές τις μέρες, νοιώσαμε ακόμα πιο αισιόδοξοι, βλέποντας τη δύναμη της λαϊκής πλειοψηφίας, που όταν είναι αποφασισμένη, όταν στηρίζεται στην αλληλεγγύη, δείχνει ικανή να αντιμετωπίζει και τις πιο μεγάλες δυσκολίες.

Οι αγρότες δίνουν αγώνα επιβίωσης. Αντιμέτωποι, με το δυσβάσταχτο κόστος παραγωγής, το πανάκριβο ενεργειακό κόστος, τον ληστρικό ΕΛΓΑ, την ΚΑΠ που τους οδηγεί στον αφανισμό. Εκείνοι βρίσκονται αντιμέτωποι με τις χαμηλές τιμές στην παραγωγή τους, εμείς με τις υψηλές τιμές των προϊόντων στο «ράφι»

Ταυτόχρονα βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα κράτος που αφήνει απροστάτευτη την παραγωγή τους από πλημμύρες, πυρκαγιές και ασθένειες, όπως ο δάκος.

Όπως είναι γνωστό η δακοκτονία αποτελεί μια από τις πιο βασικές επεμβάσεις προστασίας του ελαιοκάρπου από προσβολές του δάκου της ελιάς, που υποβαθμίζει την ποιότητα και φυσικά την ποσότητα της ελιάς και κατ’ επέκταση και του λαδιού. Και επειδή τα προϊόντα αυτά αποτελούν βασική πηγή της διατροφής του λαού μας, είναι επίσης σημαντικό εξαγώγιμο προϊόν, η προστασία του θα έπρεπε να αποτελεί πρώτιστης σημασίας ζήτημα.

Παρόλα αυτά για άλλη μια χρονιά, με ευθύνη της κυβέρνησης και των Περιφερειών που αποδέχονται και υλοποιούν την πολιτική για τη δακοκτονία, ακολουθείται η τακτική με την ανάθεση της όλης διαδικασίας σε εργολάβους, με κακοπληρωμένους εργαζόμενους, με μπαλώματα, με κουτσουρεμένα κονδύλια, που αφήνει εκτεθειμένους τους μικρούς και μεσαίους ελαιοπαραγωγούς, παρόλο που τους παρακρατούν και σχετικό χαράτσι 2%.

Να θυμίσουμε ότι κατά την περσινή περίοδο ο επαναληπτικός ψεκασμός στην Π.Ε Κέρκυρας δεν πραγματοποιήθηκε. Υπάρχουν ελλείψεις στην αντιμετώπιση, με τις παγίδες, η έναρξη του πρώτου ψεκασμού που ακολουθεί την ανάρτηση των παγίδων είναι εκτός χρόνου, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αντιμετωπιστεί ο πληθυσμός της πρώτης και πιο κρίσιμης γενιάς του δάκου. Οι προσλήψεις γεωπόνων λίγες δεν φτάνουν για εκτελεστεί σωστά το πρόγραμμα, ο διαγωνισμός για την προμήθεια φαρμάκων γίνεται αργά με αποτέλεσμα να χρησιμοποιείται στη αρχή ό,τι υπάρχει από την προηγούμενη χρονιά.

Επιπλέον με βάση τα στοιχεία, από το 2009 οι εκάστοτε κυβερνήσεις προχωρούν χρόνο με το χρόνο σε σταδιακή μείωση των ποσών που διατίθενται για την προστασία των καλλιεργειών με ψεκασμούς.

Όταν λοιπόν μειώνονται οι δαπάνες για τη δακοκτονία από την άλλη αυξάνονται τα κοστολόγια στους ελαιοπαραγωγούς και μάλιστα προτρέπουν με επίσημες ανακοινώσεις των διευθύνσεων Αγροτικής Ανάπτυξης να κάνουν οι ίδιοι οι παραγωγοί επικαλύψεις με ψεκασμούς αν θέλουν να σώσουν το βιός τους, τότε μιλάμε για πλήρη απαξίωση της δακοκτονίας αφήνοντας τους ελαιοπαραγωγούς στην τύχη τους όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια.

Με μπαλώματα δε δίνεται ουσιαστική λύση. Για να έχει θετικό αποτέλεσμα η διαδικασία της δακοκτονίας και για τον παραγωγό και για τον εργαζόμενο που θα αγοράσει το λάδι, απαιτεί άλλες προϋποθέσεις που θα εξασφαλίζουν κρατική ευθύνη, γενικευμένο σχεδιασμό – προγραμματισμό, συλλογική αντιμετώπιση, επιστημονική στήριξη, με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών της μικρομεσαίας αγροτιάς και την παραγωγή φτηνών και ποιοτικών προϊόντων, για την ικανοποίηση των αναγκών της λαϊκής οικογένειας.

Σε αυτή τη κατεύθυνση θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και η τεράστια διαχρονική επιστημονική γνώση για τη βιολογία του δάκου αλλά και για την αντιμετώπισή του, από το επιστημονικό προσωπικό της Περιφέρειας και του Υπουργείου, που σήμερα απαξιώνεται με την πολιτική των περικοπών και εκχώρησης σε ιδιώτες. Η δακοκτονία δεν μπορεί να είναι ατομική ευθύνη καθενός παραγωγού.

 

 Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

  • Τι μέτρα έχει λάβει για τον έγκαιρο και ολοκληρωμένο προγραμματισμό της δακοκτονίας σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες;
  • Σε ποια φάση βρίσκεται ο σχεδιασμός της Περιφέρειας, η προμήθεια της αναγκαίας ποσότητας των κατάλληλων φαρμάκων;

 

Πώς τοποθετείται στα πάγια αιτήματα του αγροτικού κινήματος για τη δακοκτονία:

  • Να εξασφαλιστεί ενιαία πανελλαδικά, ολοκληρωμένη, επιστημονικά άρτια και ασφαλής εφαρμογή του προγράμματος της δακοκτονίας, με ευθύνη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και των υπηρεσιών του.
  • Να εξασφαλισθούν τα αναγκαία κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δακοκτονία και να καταργηθεί η εισφορά του 2% για τους μικρομεσαίους ελαιοπαραγωγούς.
  • Να σταματήσει να ανατίθεται σε εργολάβους (είτε μέσω ιδιωτών είτε μέσω δήμων, κοινωφελών επιχειρήσεων κτλ) το πρόγραμμα δακοκτονίας, που έχει τραγικές επιπτώσεις στους μικρομεσαίους παραγωγούς.
  • Να αποζημιώνει ο ΕΛΓΑ το 100% της ζημιάς από το δάκο, χωρίς πρόσθετα ασφάλιστρα.
  • Να γίνουν άμεσα προσλήψεις όλου του απαραίτητου επιστημονικού – τεχνικού προσωπικού, στις αρμόδιες υπηρεσίες με εξασφάλιση και των απαραιτήτων μέτρων προστασίας.
  • Κατώτερη εγγυημένη τιμή για το λάδι που να καλύπτει το κόστος παραγωγής και να αφήνει εισόδημα για επιβίωση και συνέχιση της παραγωγικής δραστηριότητας.

 

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Γκισγκίνης , Αλεξάνδρα Μπαλού , Παναγιώτης Σοφός

21.02.2024

ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΦΑΓΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:

Τι μέτρα θα πάρετε για την λειτουργία των σφαγείων στην Ζάκυνθο;

 

Όπως είναι γνωστό αρκετά χρόνια πριν λειτουργούσαν στη Ζάκυνθο Δημόσια Σφαγεία, που κάλυπταν τις ανάγκες των κτηνοτρόφων και εμποροσφαγέων του νησιού.

Ως γνωστό στη Ζάκυνθο εκτρέφονται χιλιάδες αιγοπρόβατα, βοοειδή και χοίροι, συμβάλλοντας σε σημαντικό βαθμό στον βιοπορισμό των κατοίκων, κυρίως των ορεινών περιοχών αλλά και στην ανάπτυξη της οικονομίας του τόπου.

Αρκετά χρόνια πριν πάρθηκε η απόφαση από τις τοπικές αρχές για το κλείσιμο των σφαγείων, με αιτιολογικό της προστασία του περιβάλλοντος.

Αποτέλεσμα όλος αυτός ο κόσμος που ασχολείται με την εκτροφή και την εμπορία των ζώων να βρεθεί σε απόγνωση, αφού έκλεισαν τα σφαγεία από τη μια και από την άλλη, εντάθηκαν οι έλεγχοι και οι διώξεις για παράνομη σφαγή.

Η διέξοδος δόθηκε με την μεταφορά των σφαγείων στο νομό Ηλείας, με σημαντική οικονομική επιβάρυνση στους παραγωγούς και εμπόρους δηλαδή, προστέθηκε ένα ακόμα εμπόδιο στα τόσα που αντιμετωπίζουν οι κτηνοτρόφοι, έλλειψη μέτρων στήριξης της παραγωγής, τιμές προϊόντων, χρηματοδότηση, μείωση των επιδοτήσεων, έλλειψη υποδομών όπως νερό, αθρόες εισαγωγές κρέατος από το εξωτερικό κλπ.

Αν και έχουν περάσει αρκετά χρόνια από το κλείσιμο των σφαγείων, η υπόσχεση για νέα σφαγεία, έρχεται και ξανάρχεται κυρίως σε προεκλογικές περιόδους. Από το 2013 μπήκε μπροστά και η βιομηχανία των μελετών για περιβαλλοντικές επιπτώσεις, για ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις κλπ. Εκταμιεύονται αρκετά κονδύλια για το σκοπό αυτό, αλλά οικόπεδο να εφαρμοστούν αυτές οι μελέτες δεν υπήρχε.

Πρόσφατα που εντοπίστηκε οικόπεδο πολλαπλασιάστηκαν οι μελέτες και οι εκταμιεύσεις, αλλά στην πορεία των ελέγχων διαπιστώθηκε ότι ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου είναι χρεωμένος και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί το οικόπεδο στο Δήμο.

Τα νέα σφαγεία αναγράφονται στους προϋπολογισμούς και στα τεχνικά προγράμματα και μετά από όλη αυτή την “οδύσσεια” σφαγεία δεν υπάρχουν και οι παραγωγοί και οι κρεοπώλες εξακολουθούν να επιβαρύνονται οικονομικά και να ταλαιπωρούνται.

Σε συνδυασμό βέβαια με τα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κτηνοτρόφοι και οι κρεοπώλες οδηγούνται ο ένας μετά τον άλλο στην διάλυση των κτηνοτροφικών μονάδων και στο κλείσιμο των κρεοπωλείων με αποτέλεσμα την απαξίωση της ντόπιας παραγωγής, την φτώχεια και την ανεργία.

Είναι σημαντικές οι ευθύνες της κυβέρνησης και όλων όσων κυβέρνησαν την χώρα από τότε που έκλεισαν τα σφαγεία, γιατί συνειδητά απαξιώνουν την ντόπια παραγωγή, πειθαρχούν στις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που με τις αποφάσεις της ενισχύει τις πολυεθνικές αλυσίδες τροφίμων και διαλύει την ντόπια παραγωγή σε όλους τους τομείς. Αυτό είναι και το κύριο πρόβλημα και έβγαλε τους αγρότες όλης της χώρας στα μπλόκα μαζί και τους Ζακυνθινούς αγροτοκτηνοτρόφους.

Ευθύνες έχουν και οι Δημοτικές και Περιφερειακές Αρχές του νησιού που προεκλογικά φορούν την μάσκα του φιλολαϊκού προσωπείου και μετά τις εκλογές γίνονται τυφλοί υπηρέτες των μεγάλων συμφερόντων, απαξιώνοντας το λαό και τα προβλήματά του.

Τα προβλήματα τα συναντούν οι Ζακυνθινοί καθημερινά, στο νερό, στα σκουπίδια, στην αποχέτευση, την υγεία και γενικά στις υποδομές που θυμίζουν τριτοκοσμικές καταστάσεις.

Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Καλός ο τουρισμός, αλλά ένα νησί παραγωγικός παράδεισος δεν γίνεται να μην έχει κτηνοτροφία, αμπέλια, σταφύλια, λάδι και τόσα άλλα που με αυτά μεγάλωσαν γενιές και γενιές Ζακυνθινών.

 

Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

  • Τι μέτρα θα πάρει ώστε να φτιαχτούν τα Δημόσια Σφαγεία στο νησί;
  • Μέχρι να γίνουν τα νέα σφαγεία θα διεκδικήσει κονδύλια για την ολοκλήρωση του έργου;
  • Θα λειτουργήσουν προσωρινά τα παλαιά σφαγεία μέχρι την ολοκλήρωση του έργου;
  • Σε αντίθετη περίπτωση μη προσωρινής λειτουργίας των παλαιών σφαγείων θα διεκδικήσει από το κράτος τα έξοδα μεταφοράς των ζώων προς σφαγή;

 

                                                                16.02.2024

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Γκισγκίνης, Αλεξάνδρα Μπαλού, Παναγιώτης Σοφός

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:

 

Σχετικά με τα προβλήματα στέγασης των υπηρεσιών του ΚΕΔΑΣΥ Κέρκυρας

 

Τον Απρίλη του 2023 καταθέσαμε στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου  Eπερώτηση  με τίτλο: « Σχετικά με τα προβλήματα υποδομών και την στήριξη ,για την εύρυθμη λειτουργία του ΚΕΔΑΣΥ Κέρκυρας».

Έντεκα (11) μήνες μετά επαναφέρουμε την Επερώτηση με το ίδιο ακριβώς κείμενο αφού δυστυχώς η κατάσταση παραμένει το ίδιο προβληματική.

Η μόνη διαφοροποίηση είναι η χρήση του χώρου που στεγάζονταν το film office. Βήματα ουσιαστικής αντιμετώπισης των προβλημάτων και προτεραιοποίησης ενός ιδιαίτερα σημαντικού και ευαίσθητου τομέα δεν βλέπουμε, για  αυτό επιμένουμε, επανερχόμαστε και διεκδικούμε λύσεις.

Δηλώσεις, επισκέψεις, υποσχέσεις μέχρι σήμερα είδαν το φως της δημοσιότητας, πολλές και από πολλούς παράγοντες της Τοπικής Διοίκησης α’ και β΄ βαθμού ,  της εκάστοτε κυβέρνησης  και βουλευτών. Η πραγματικότητα όμως είναι εδώ και δείχνει ότι και το ΚΕΔΑΣΥ παραμένει θύμα της πολιτικής «κόστους-οφέλους», για να επιβεβαιώνει ότι ο πακτωλός χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης ,των χρηματοδοτικών εργαλείων ή του κρατικού προϋπολογισμού, δεν δίνονται για  τις  ανάγκες του λαού και των παιδιών του.

 

Ακολουθεί το κείμενο της Επερώτησης:

«Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. στεγάζεται σε κτίριο ιδιοκτησίας της Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας και έχει παραχωρηθεί προς χρήση. Ιδρύθηκε το 2000 και εξυπηρετεί όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Κέρκυρας και 14.000 μαθητές όλων των βαθμίδων των Δήμων Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων, Βόρειας Κέρκυρας, Νότιας Κέρκυρας και Παξών. Δυστυχώς παρά τη σημαντικότητα του ρόλου του δεν  αντιμετωπίζεται από την πολιτεία, κυβερνήσεις και Τοπική Διοίκηση με τη δέουσα προσοχή και ευθύνη.

Σήμερα, 23 χρόνια μετά την ίδρυσή του, παραμένει ζητούμενο η μόνιμη στέγαση της υπηρεσίας σε χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο για τις ανάγκες του παιδαγωγικού τους έργου.

Στεγάζεται σε έναν χώρο που δεν πληροί τις προϋποθέσεις για τη διενέργεια ατομικών, ιδιαίτερα ευαίσθητων και σύνθετων αξιολογικών διαδικασιών, διερεύνησης των ψυχοκοινωνικών και εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών και της συμβουλευτικής υποστήριξης αυτών και των γονέων τους.

Το εξειδικευμένο προσωπικό αξιολογεί και στηρίζει ετησίως πάνω από 600 μαθητές με ειδικές ανάγκες (νοητική αναπηρία, αυτισμό, κινητικά προβλήματα, διάσπαση προσοχής, δυσλεξία κ.λ.π.) και υποστηρίζει καθημερινά τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, επιτελώντας ένα σπουδαίο έργο σε έναν ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα.

Οι εργαζόμενοι του ΚΕΔΑΣΥ, έχουν επανειλημμένα ενημερώσει εγγράφως(2019,2020,2021) όλους τους αρμόδιους φορείς, για τα μεγάλα κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά καιρούς (εισροή όμβριων υδάτων από την οροφή σημάδια ανοδικής υγρασίας στην επιφάνεια τοιχοποιιών και εμφανών υποστυλωμάτων, πτώση τμημάτων της ψευδοροφής λόγω υγρασίας συμπύκνωσης ή πιθανής διαρροής στις σωληνώσεις συστήματος ύδρευσης/αποχέτευσης, εισροή λυμάτων από τα φρεάτια δαπέδου, βλάβες στο στατικό φορέα του κτιρίου (υποστυλώματα), έλλειψη χώρων, κατάλληλο φωτισμό, θέρμανση, μόνωση, στεγάνωση κ.α.).Μέχρι σήμερα οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται, κάτω βέβαια από την πίεση που έχουν ασκήσει οι εργαζόμενοι ακόμα και με κινητοποιήσεις, είναι αποσπασματικές, με μεγάλη καθυστέρηση που όμως δεν λύνουν οριστικά τα προβλήματα.

 

Επισημαίνουμε ακόμα ότι:

  • Υπάρχει έκθεση επικινδυνότητας, από το 2020, της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας του Δήμου Κ. Κέρκυρας & Διαποντίων νήσων για το κτίριο στο οποίο στεγάζεται το Κ.Ε.Σ.Υ. σύμφωνα με την οποία εντοπίζεται βλάβη με τη μορφή αποκόλλησης επιχρίσματος και ρηγμάτωσης δύο φερόντων στοιχείων της κατασκευής (υποστυλώματα) καθώς και κτιστού τόξου μεταξύ των υποστυλωμάτων της στοάς, στο ισόγειο του κτιρίου που υπάρχει και η είσοδος σε αυτό. Επιβάλλονται εργασίες άρσης επικινδυνότητας από τον ιδιοκτήτη με αποκατάσταση των βλαβών εντός διαστήματος 90 ημερών.
  • Δεν παρέχονται αναλώσιμα είδη από την ΠΙΝ, παρότι είναι ευθύνη και αρμοδιότητα της Π.Ε. Κέρκυρας, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικούς έτους για την εξασφάλισης της απρόσκοπτης λειτουργίας της υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται οι εργαζόμενοι να αναζητούν χορηγούς ή να τα καλύπτουν από δικά τους έξοδα
  • Έχει υποβληθεί αίτημα για τη χρήση του χώρου που αποτελεί συνέχεια του κτιρίου της ΠΙΝ στο οποίο στεγάζεται το ΚΕΔΑΣΥ στον οποίον στεγάζονταν μέχρι πρότινος ο ΟΠΑΠ.

Και ενώ η εξεύρεση περισσότερου χώρου αποτελεί ζωτική ανάγκη για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών, η Π.Ε. Κέρκυρας δεν έχει διευκρινίσει ακόμα τις προθέσεις της.

Είναι σίγουρο ότι στα πλαίσια της πολιτικής του “κόστους –οφέλους” που υπηρετεί, δεν εξασφαλίζει τις κατάλληλες συνθήκες αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, των οικογενειών τους και των σχολείων…26/4/2023».

 

Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

  1. Θα παραχωρήσει η Π.Ε. τον χώρο ιδιοκτησίας της για τις ανάγκες του ΚΕΔΑΣΥ;
  2. Τι μέτρα θα πάρει για την οριστική λύση των κτιριακών προβλημάτων;
  3. Τι ενέργειες έχουν γίνει με βάση την έκθεση επικινδυνότητας;
  4. Θα ανταποκριθεί αδιάλειπτα, στην ευθύνη της προμήθειας αναλώσιμων υλικών;
  5. Θα αξιοποιήσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία που διαχειρίζεται για την δημιουργία (κατασκευή ή επισκευή άλλου κτιρίου) ενός σύγχρονου συγκροτήματος για την στέγαση των υπηρεσιών του ΚΕΔΑΣΥ Κέρκυρας;

 

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Γκισγκίνης , Αλεξάνδρα Μπαλού , Παναγιώτης Σοφός

20.02.2024

 


*Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου, χωρίς την προηγούμενη άδεια των «Συντελεστών» του portoni.gr.