Πολιτισμός

“Ανέστιοι Προσφεύγοντες” Γιώργος Kόρδης-05 Σεπτεμβρίου 2022 – 24 Σεπτεμβρίου 2022 στην Αθήνα

38views

“Ανέστιοι Προσφεύγοντες”

Γιώργος Kόρδης

05 Σεπτεμβρίου 2022 – 24 Σεπτεμβρίου 2022 | 05 September 2022 – 24 September 2022

Εγκαίνια | Opening: Δευτέρα 05.09. 19:00 – 22:00 | Μonday 05/09, 19:00 – 22:00 Ηρακλειδών 66, Αθήνα 11851 | Irakleidon str. 66, Athens, 11851

Ωράριο | Gallery Hours: Tue-Thu-Wed-Fri 11:00-19:00 Sat-Sun 10:00-15:00

Με χαρά ο Γιώργος Κόρδης παρουσιάζει την έκθεση “Ανέστιοι Προσφεύγοντες”, με την συνδιοργάνωση του ΕΚΠΑ (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), την Θεολογική Σχολή Αθηνών και το Δήμο Αθηναίων.

Για την έκθεση γράφουν οι: Μάνος Στεφανίδης – ιστορικός τέχνης, Δημήτρης Κοσμόπουλος – ποιητής, Rossitζa Schroeder – ιστορικός τέχνης, Κeri Wiederspahn -εικαστικός/ διεθνής επιμελήτρια των εκθέσεων του Γιώργου Κόρδη.

Επιμέλεια έκθεσης για το Πνευματικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη, Αθήνα Νιόβη Κρητικού

“…στην μοναξιά της μακρυνής Αμερικής στην Νέα Υόρκη δούλεψα το έργο αυτό ως φόρο τιμής στους ανέστιους όλων των εποχών , για να ψελλίσω με τον τρόπο μου και τη φωνή μου πως όσο κι αν πάντα θα υπἀρχουν ανέστιοι, που αναγκάζονται από τους ισχυρούς του κόσμου τούτου να εγκαταλείψουν την εστία τους, όσα δηλαδή αγαπά η καρδιά και κάνουν τους ανθρώπους να είναι γειωμένοι , να έχουν ρίζες και να δίνουν καρπούς, στο τέλος η ζωή και το φως πάντα θα κυριαρχεί γιά να συνεχίζεται η αργόσυρτη πορεία της ανθρωπότητας προς μια κοινωνία ενότητας, ειρήνης και αγάπης…” Γιώργος Κόρδης

“…Ο Γιώργος Κόρδης ακολουθεί το σολωμικό πως πρέπει ο νους να διευθετήσει ό τι με θερμότητα η καρδιά συνέλαβε. Αυτή η διαδικασία, αυστηρή και κεκαυμένη συγχρόνως, χαρίζει σε έργα όπως η εκατόν ογδόντα τετραγωνικών μέτρων “Οδύσσεια” της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών ή η παρούσα ενότητα των Ανεστίων, την διαχρονικότητα τους…” Μάνος Στεφανίδης

“…Ο συνδυασμός κοσμικής και λατρευτικής τέχνης προσδίδει θρησκευτική χροιά στους δεσμούς που απεικονίζονται σ’ αυτό το έργο. Στο επίκεντρο της σύνθεσης βλέπουμε μία οικογένεια που περιλαμβάνει και μια μορφή που θυμίζει τη Θεοτόκο Βρεφοκρατούσα…” Rossitza Schroeder

“… η ζωγραφική του Κόρδη είναι το αντηχείο που αποθησαυρίζει τον αέρα του τραγικού και του μαρτυρικού ώσπου αυτό να γίνει πηγή παραμυθίας. Στην επιβλητική και ιεροτελεστική σύνθεσή του για τους ανέστιους, τους ξερριζωμένους, και ανελέητα πελεκημένους από τις μυλόπετρες της ιστορίας πρόσφυγες, ο Κόρδης δημιουργεί μία Ακολουθία. Αναφέρομαι στην ιερατική και ιεροτελεστική σημασία της λέξης. Για μια ιεροτελεστία με αυστηρή και πειθαρχημένη δομή και ωστόσο απεριόριστη ελεύθερη στην πολυσημία των αποκρυσταλλώσεών της. ..” Δημήτρης Κοσμόπουλος

“…Το όραμα του Κόρδη μας προδιαθέτει να αγκαλιάσουμε τα δικά μας ψυχικά τραύματα που αποκαλύπτονται αναπόδραστα στο φως αυτής της ιστορίας. Το εργό του μας καλεί σε χώρο αντιπαράθεσης και συνειδητοποίησης, καθώς νιώθουμε την σύνθετη εμπειρία της ανθρωπότητας στον απόηχο του θανάτου, της απώλειας και της επιβίωσης…” Κeri Weiderspahn

CULTURAL CENTER OF THE MUNICIPALITY OF ATHENS MELINA MERKOURI

“HOMELESS REFUGEES”

GIORGOS KORDIS

WITH THE CO-ORGANIZATION OF EKPA, THE THEOLOGICAL SCHOOL OF ATHENS AND THE MUNICIPALITY OF ATHENS

05-24.09.2022 |19.00

EN “…There, in the solitude of far-away America, I worked on this project in New York as a tribute to the homeless of all periods of human history. In my own way and in my own voice, I wished to express the fact that while the homeless may always be with us – those who are forced to abandon their homes by the powerful of this world (with the home representing everything the heart loves and all that keeps us grounded, giving us roots and the capacity to be fruitful) – in the end, life and light will always prevail to guide humanity’s slow and painful path toward a society characterized by unity, peace, and love….” Giorgos Kordis

“…George Kordis follows the Solomonic idea that the mind must arrange and organize what the heart has first fervently captured. This process, which is at once austere and fervent, imparts a timeless quality to works such as the one-hundred and eighty square metres of the Odyssey that graces the walls of the Faculty of Philosophy of the University of Athens, or the present collection of paintings, The Uprooted….” Μanos Stefanidis

“…This crosspollination of secular and sacred iconography gives a religious tinge to the depicted bonds. At the center of the composition is a family with a Virgin Mary-like figure who embraces a tiny baby and gently tilts her head toward her husband and son….” Rossitza Schroeder

“… Kordis’ painting is like a sounding board that captures the air of tragedy and martyrdom until it becomes a source of solace. In this imposing and solemn work inspired by refugees, in other words by those who are dispossessed, uprooted, and mercilessly beaten down by the grindstone of history, Kordis has created something akin to a religious service or ceremony that is strict and disciplined in its structure while remaining unrestrainedly free in its polysemy. ..” Dimitris Kosmopoulos

“…Kordis’s vision sets a powerful precedent to embrace where from beginning to end, our own psychic scars of human trauma are unearthed and inescapable in the light of this story, summoning us into a place of confrontation and awareness as we sense the complexity of humanity in the wake of death, loss and survival. …” Κeri Weiderspahn

Απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου, χωρίς την προηγούμενη άδεια των «Συντελεστών» του portoni.gr.